مدیر عامل شرکت آبفای استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر این شرکت 365 هزار مشترک آب را تحت پوشش دارد از احداث 6 تصفیه خانه فاضلاب در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 17 October 2015
مدیر عامل شرکت آبفای استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر این شرکت ۳۶۵ هزار مشترک آب را تحت پوشش دارد از احداث ۶ تصفیه خانه فاضلاب در استان خبر داد.

منصور کیاور در گفتگو با خبرنگار مهر، تعداد مشترکین شرکت آبفای استان کرمانشاه را در مجموع حدود ۳۶۵ هزار مشترک عنوان کرد.

وی با بیان اینکه حجم عمده آب استان از آبهای زیرزمینی تامین می شود، تصریح کرد :حجم کل آب تولیدی استان ۱۶۸ متر مکعب است که ۲/۸۵ درصد از کل حجم آب کشور را به خود اختصاص می دهد.

کیاور همچنین تعداد تصفیه خانه های فاضلاب در مدار بهره برداری شرکت آبفا کرمانشاه را ۷ تصفیه خانه برشمرد و افزود: هم اکنون نیز ۶ تصفیه خانه در استان در دست اجرا است.

مدیر عامل آبفای استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این استان در بحث فاضلاب حدود دو برابر از نرم کشوری بیشتر کار کرده و پیشرفت های خوبی داشته است.

کیاور در ادامه با اشاره به شرح وظایف و خطوط عملکرد وزارت نیرو بیان داشت: یکی از موضوعات مطرح شده در وزارت نیرو بحث در اختیار قراردادن آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به مشترکین با توجه به کمبود آب در کشور است.

وی تصریح کرد: مدیران کنترل کیفیت به عنوان سفیران وزارت نیرو بایستی توجه ویژه ای را به مقوله تولید و عرضه آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به مشترکین داشته باشند.

مدیر عامل شرکت آبفای استان کرمانشاه وظیفه مدیران کنترل کیفیت آب سراسر کشور را در جهت کنترل آب آشامیدنی سالم به جامعه بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر اهمیت صرفه جویی در مصرف بهینه آب و فرهنگ سازی در این راستا از سوی همه نهادها و دستگاه های اجرایی ضروری به نظر می رسد.

کیاور در پایان به بيان رويکردهای کنترل کيفيت آب در مجموعه شرکت های آب و فاضلاب کشور پرداخت و گفت: با انجام فرآیندهای نظارتی بر آب آشاميدنی، بیماری های نشات گرفته از آب، کنترل شده اما بايد در نقاط محروم و روستاها درخصوص برنامه ريزی و کنترل بهداشت آب توجه بيشتری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار