معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان گفت: تعداد کتابخانه‌های روستایی آماده بهره‌برداری در استان همدان کم است که باید افزایش یابد.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 26 October 2015
معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان گفت: تعداد کتابخانه‌های روستایی آماده بهره‌برداری در استان همدان کم است که باید افزایش یابد.

به گزارش تسنیم ،محمد ابراهیم الهی تبار  در جلسه انجمن نهاد کتابخانه‌های استان در استانداری همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه همدان به عنوان قطب فعالیت‌های فرهنگی- هنری کودک و نوجوان مطرح است باید در عرصه کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید در بین این قشر نیز اقدامات خوبی انجام گیرد.

الهی تبار با اشاره به اینکه اجرای طرح نذر کتاب در حوزه کودک ونوجوان گام مؤثری در حوزه فرهنگ است، بیان کرد: اجرای طرح اهدای کتاب یکی از اقدامات مناسب در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که باید مردم را تشویق کرد تا کتاب‌ها و منابع موجود و بلا استفاده در منازل خود را اهدا کنند.

وی با اشاره به اینکه استان افزود: سال گذشته 127 هزار جلد کتاب از طرف مردم در استان همدان اهدا شد، که نشان‌دهنده وجود ظرفیت خوب مردمی در این حوزه است و افزایش تبلیغات و اطلاع رسانی در طرح اهدای کتاب باید مورد توجه باشد.

الهی تبار عنوان کرد: شناسایی نویسندگان شاخص همدانی الاصل و دعوت از آنها برای برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب از دیگر برنامه ها در راستای ترویج فرهنگ مطالعه است.

معاون استاندار همدان اظهار داشت: منبر و روحانیون استان نقش بسزایی در راستای رفع مسائل و آسیب‌های اجتماعی دارند که با طرح موضوع مطالعه و ضرورت افزایش مطالعه و معرفی کتاب‌ در خطابه‌های خود می‌توانند در ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی بسیار موثر باشند.

الهی تبار با شااره به اینکه موضوع ساخت کتابخانه روستایی در شرایط اقتصادی حاضر امکان پذیر نیست، عنوان کرد: ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی و افزایش تعداد کتابخانه‌های روستایی در همدان از اهداف اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان باشد.

معاون استاندار همدان تأکید کرد: در ایام هفته کتاب و کتاب‌خوانی و پس از آن از ظرفیت خوب دانش‌آموزان در حوزه آموزش و پرورش به خوبی استفاده شود، ضمن اینکه هم افزایی نهاد کتابخانه‌ها و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در راستای ارائه کارهای محتوایی اثرگذار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار