معاون استانداری کرمانشاه گفت: کرمانشاه باید در تولید برق از انرژی های پاک سرآمد شود.
کد خبر: ۱۲۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 14 November 2015
معاون استانداری کرمانشاه گفت: کرمانشاه باید در تولید برق از انرژی های پاک سرآمد شود.

دکتر هدایت حاتمی سرپرست معاونت اموراقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری کرمانشاه در جلسه انعقاد تفاهم نامه برای احداث نیروگاه خورشیدی با مشارکت یک شرکت خصوصی از جمهوری چک  در استان، ضرورت تغییر رویکرد استان برای دستیابی  به برق مصرفی از طریق استفاده از انرژی های پاک را یادآور شد و گفت: امروزه در بسیاری از نقاط جهان، از سیستم های فتوولتائیک و به عبارتی برق خورشیدی استفاده می شود، چرا که  این کاربردها با توجه به عدم امکان انتقال شبکه سراسری برق به برخی  نقاط و بویژه عدم توجیه اقتصادی و فنی برای در اختیار قراردادن شبکه ۲۰ کیلوولت برای مناطق مختلف راه حل مناسبی بوده و توجیه اقتصادی نیز دارد.

حاتمی همچنین حفظ منابع تجدید ناپذیر و ذخیره آنها،  عدم ایجاد آلودگی هوا، تامین روشنایی در مناطق دور افتاده و مکان­هایی که ارزش سیم و کابل­کشی ندارند، کاهش بسیار زیاد هزینه های تعمیر و نگهداری، صرفهجویی بسیار در هزینه برق مصرفی و نصب آسان در هر محل را  از جمله ویژگی های این سیستم خواند.

 وی ادامه داد : مصمم هستیم  با تعمیم این مدل در نقاط مختلف استان، کرمانشاه را از نظر تولید برق از انرژی های پاک در کشور سرآمد سازیم و به گونه ای عمل کنیم که تامین برق برای مناطق دورافتاده، تامین برق چراغ های راهنمایی و رانندگی، مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی و همچنین سایر تجهیزات شهری و ... از این محل تأمین گردد .

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه سیاست مدیریت ارشد استان استفاده از توان تشکل های مردم نهاد همچون اتاق تعاون و اتاق بازرگانی برای مشارکت نمودن در چنین طرح های مهمی است، گفت: هدف از این نشست نیز نهایی نمودن تفاهم نامه احداث نیروگاه 50 مگاواتی و تولید پنل های خورشیدی توسط یک شرکت خارجی از کشور چک می باشد که قرار است با مشارکت بانک کشاورزی، سرمایه گذار خارجی، اتاق تعاون، شرکت های برق منطقه ای و توزیع این مهم به سرانجام برسد.

حاتمی در پایان از تمام دستگاه های مرتبط همچون منابع طبیعی و صنعت، معدن و تجارت خواست که برای عملیاتی نمودن این پروژه نهایت همکاری را انجام دهند.

 این پروژه قرار است با اعتباری بالغ بر 70 میلیون یورو ظرف مدت 20 ماه در یکی از مناطق استان کرمانشاه  احداث و به تولید برسد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار