معاون امور هماهنگی و توسعه منطقه ای استانداری کرمانشاه اعلام کرد: همایش سرمایه گذاران صنایع تکمیلی پتروشیمی در روزهای 27 و 28 آبان به میزبانی کرمانشاه برگزار می شود.
کد خبر: ۱۳۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 17 November 2015
معاون امور هماهنگی و توسعه منطقه ای استانداری کرمانشاه اعلام کرد: همایش سرمایه گذاران صنایع تکمیلی پتروشیمی در روزهای 27 و 28 آبان به میزبانی کرمانشاه برگزار می شود.

هدایت حاتمی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به توان مناسبی که استان کرمانشاه در زمینه زنجیره اولیه صنایع تکمیلی پتروشیمی دارد، تصمیم گرفتیم با مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی زمینه همایش سرمایه گذاران صنایع پایین دست کشور با هدف معرفی فرصت و ظرفیتهای موجود به سرمایه گذاران تخصصی را در کرمانشاه فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه محور قرار گرفتن منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین در این همایش مورد توافق مسئولان استان کرمانشاه و شرکت ملی صنایع پتروشیمی است افزود: فعالان اقتصادی کشور عراق هم برای حضور در این همایش و یافتن زمینه های گوناگون به منظور سرمایه گذاری ابراز تمایل نموده اند.

به گفته حاتمی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همراه با جمعی از مدیران آن شرکت و نیز 60 تن از سرمایه گذاران بزرگ ملی و 200 نفر از مدیران دولتی و بخش خصوصی در همایش 2 روزه حضور خواهند داشت.

بنا به اعلام معاون استاندار کرمانشاه قرار است در روز نخست این همایش، به منظور آشنایی با زیرساخت شهرهای غربی استان کرمانشاه از جمله منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین، بازدیدهایی برای مهمانان تدارک دیده شود.

استان کرمانشاه دارای سه واحد فعال پتروشیمی است و چند ماه پیش هم موافقت اصولی وزارت نفت با احداث چهارمین پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس (اسلام آبادغرب) را اخذ کرده است.

با توجه به عبور خط لوله اتیلن غرب از کرمانشاه، احداث واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه آناهیتا دارای اهمیت ویژه ای است که می تواند علاوه بر صنعت مادر، صنایع پایین دستی فراوان و اشتغال چشمگیری برای استان کرمانشاه را موجب شود.

همچنین در استان کرمانشاه منابع چشمگیر نفت و گاز وجود دارد و در سال 88 نیز یک میدان نفتی با توان استحصال 450 میلیون بشکه در نفت شهر کشف شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار