کد خبر: ۱۳۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹ 17 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اشتغال‌زایی وظیفه دینی، ملی و حتی حکومتی همه مسئولان در همه سطوح است.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان با آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی در این دیدار با اشاره به سوابق آشنایی خویش از استان همدان، بر ظرفیت‌های تاریخی، جغرافیایی و نیروی انسانی این استان تأکید کرد و گفت: همجواری و دسترسی آسان 9 استان کشور به همدان، به همراه سوابق تاریخی قبل اسلام و نقش هگمتانه در سال‌های پس از اسلام، می‌تواند همدان را مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و حتی خارجی کند.

وی با یادآوری طرح‌های دوران سازندگی برای استان همدان، مشخصاً به سدّگری در نهاوند اشاره کرد و ادامه داد: زمین‌های مساعد همدان، یکی از بهترین مناطق کشور برای تقویت کشاورزی است و اگر به طرح‌های آب و آبیاری در دوره‌های بعدی توجه می‌شد، امروزه همدان قطب کشاورزی، مخصوصاً برای بعضی از محصولات خاص می‌شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح نقش مردم همدان در مقاطع مختلف انقلاب و به خصوص دفاع مقدس، به دوره اخیر اشاره کرد و افزود: آنچه در سال‌های اخیر از مردم همدان می‌بینیم و می‌شنویم، شایسته و مکمل نقش آنان در همه‌ دوره‌های تاریخ است.

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی پس از شنیدن گزارش استاندار در خصوص همکاری استانداری و بانک‌ها برای کمک به واحدهای تولیدی، گفت: خوب است این برنامه به عنوان نمونه در اختیار وزارت کشور و استانداری‌های سراسر کشور قرار گیرد که الان یکی از معضلات و مشکلات اساسی مردم، تعطیلی بسیاری از واحدهای بزرگ و کوچک تولیدی است.

وی اشتغال‌زایی را وظیفه دینی، ملی و حتی حکومتی همه مسئولان در همه سطوح دانست و یادآور شد: رونق اشتغال، علاوه بر حفظ شأن و جایگاه خانواده‌ها، باعث تحول در اقتصاد می‌شود و باید از اقیانوس مردمی در این راه استفاده کرد که بخش خصوصی کشور اگر مقدمات فراهم باشد و مزاحمت‌ها نباشد، آماده است که به میدان بیاید.

بر اساس این گزارش، نیکبخت استاندار همدان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اوضاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان، به طرح‌های اشتغال‌زایی تولیدی، صنعتی و گردشگری اشاره کرد و گفت: با تعیین تکلیف واحدهای تولیدی تعطیل شده در سال‌های گذشته و تزریق سرمایه در گردش، پس از بیرون آمدن از لیست معوقات بانکی، موجبات فعال شدن تعداد زیادی از این‌گونه طرح‌ها فراهم شد.

وی با اشاره به تبصره 16 قانون بودجه سال 92، افزود: با همکاری بانک‌های استان، استانداری و صاحبان واحدهای تولیدی توانستیم، 400 میلیارد تومان از بدهی‌های معوقه واحدها را تعیین تکلیف نموده و شاهد اعاده فعالیت این‌گونه واحدها باشیم.

استاندار همدان ادامه داد: این مسئله باعث شده که براساس گزارش رسمی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان همدان از 7/8 درصد در سال 93 به 7/6 درصد در سال 94 کاهش پیدا کند.

نیکبخت درباره اشتغال جدید برای جوانان در استان، گفت: مستند به گزارش‌های رسمی سازمان تأمین اجتماعی استان، هر ماهه بین 900 تا هزار نفر در واحدهای تولیدی استان برای اولین بار بیمه اجباری شده‌اند و می‌شوند که نشان از اشتغال آنان است.

وی افزود: از 600 واحد تولیدی تعطیل شده استان در سال‌های قبل از دولت یازدهم، در حال حاضر بیش از 400 واحد به فعالیت‌های خود برگشته‌اند و برای احیای 200 واحد د یگر هم برنامه داریم که بسیاری از بیکار شده‌ها را به کار بر می‌گرداند.

استاندار همدان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان و ابراز تأسف از اینکه همدان در گذشته به خاطر عدم توجه به زیرساخت‌ها، مقصد گردشگری نبود و نیست، گفت: با آغاز به کار دولت یازدهم، طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی، علمی و جغرافیایی گردشگری تهیه شد که هم اکنون 5 هتل مدرن در حال ساخت و اقدام است که در صورت اتمام، تحولی چشمگیر ایجاد خواهد کرد.

نیکبخت تکمیل طرح گسترش فرودگاه بین‌المللی همدان، ادامه عملیات اجرایی راه‌آهن سراسری و اتمام عملیات اجرایی آزاد راه تهران ـ همدان را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در استان دانست و با تأکید بر حمایت‌های مردم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و مسئولان دیگر نهادها و ارگان‌ها و نمایندگان، خاطرنشان کرد: برآنیم تا با وحدت ملی و منطقه‌ای، در راستای اهداف و آرمان‌های امام و انقلاب و برای بهتر کردن زندگی مردم استان همدان بکوشیم.

وی با یادآوری خاطرات سفرهای هاشمی رفسنجانی به استان و شهر همدان در سال‌های قبل از انقلاب و پس از آن، به خصوص در سال‌های سازندگی، گفت: امیدواریم باز هم میزبان شما در استان همدان باشیم.

محمد الهی‌تبار ـ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، محمود رضا عراقی ـ معاون امور عمرانی و رضا قیاسی ـ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان در این دیدار حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار