مشاور استاندار کرمانشاه در امور جوانان تحولات اجتماعی و فرهنگی را نیازمند زمان دانست و گفت: کوتاه مدت بودن مطالبات و انتظارات همواره باعث می شود تصمیم گیری ها با آسیب های جدی مواجه شده و ناامیدی به بار آورد.
کد خبر: ۱۴۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 14 December 2015
 مشاور استاندار کرمانشاه در امور جوانان تحولات اجتماعی و فرهنگی را نیازمند زمان دانست و گفت: کوتاه مدت بودن مطالبات و انتظارات همواره باعث می شود تصمیم گیری ها با آسیب های جدی مواجه شده و ناامیدی به بار آورد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری روز دوشنبه به نقل از روح الله باقرآبادی در نشست بررسی علل و عوامل مهاجرت در شهرستان سرپل ذهاب اعلام کرد: یکی از دلایل نیافتن راه حل مناسبی برای حل چالش ها و مشکلات موجود این است که تصور کرده ایم نباید اجازه طرح این موضوعات را در جامعه داد و همیشه سعی کرده ایم در یک فضای بسته پیرامون این مسائل به نتیجه برسیم.

وی افزود: نگاه دولت معطوف به درگیر کردن تمامی کنشگران سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دانشگاهی در طرح مسائل و چالش های مختلف است و در همین راستا دکتر روحانی به تازگی از دانشگاهیان درخواست کرده برای نقد دولت و همچنین طرح چالش ها، مشکلات، بیان راهکارها و پیشنهادات به میدان بیایند تا کشور بتواند هر چه سریع تر در مسیر توسعه حرکت کند.

مشاور استاندار در امور جوانان ادامه داد: در بررسی چالش ها مهمترین موضوع طرح مساله است که باید به درست ترین شکل ممکن صورت گیرد.

** تلاش برای نقش آفرینی بیشتر اقلیت های مذهبی

باقرآبادی در بخش دیگری از سخنانش پیام سیاسی و اجتماعی انتصابات دولت در حوزه اقوام و اقلیت های مذهبی را مهم ارزیابی کرد و گفت: دولت تدبیر و امید در تلاش است مشارکت اجتماعی و سیاسی را در سطح اقلیت های مذهبی و همچنین قومیت ها افزایش دهد.

وی افزود: برای اولین بار در دولت تدبیر و امید شاهد انتصاب مشاور اقوام، مذاهب و اقلیت ها بوده ایم که خوشبختانه این انتصاب در استان کرمانشاه نیز انجام شده است.

مشاور استاندار در امور جوانان ادامه داد: دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در حوزه های اقلیت های مذهبی بیشترین انتصابات از میان افراد همان حوزه صورت بگیرد.

وی افزود: امیدوارم دیدگاهی که در جهت رفع تبعیض های اجتماعی در دولت به وجود آمده به شهرستان های مختلف استان از جمله سرپل ذهاب نیز کشیده شود.

باقرآبادی در ادامه خاطرنشان کرد: باید پذیرفت تحولات اجتماعی و فرهنگی نیازمند زمان است و باید بازه زمانی انتظار تأمین مطالبات را افزایش دهیم و مطالبات خویش را به شکلی منطقی مطرح کنیم.

** ریشه همه مشکلات در مسائل اقتصادی نیست

مشاور استاندار در امور جوانان ضمن تشریح شاخص های استان در حوزه های مختلف در ادامه به وضعیت نامناسب این شاخص ها در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: نباید ریشه همه چیز را در مسائل اقتصادی مانند بیکاری و درآمد سرانه و... جستجو کنیم زیرا شهرستانهای دیگر نیز با مشکلاتی این چنینی و چه بسا به شکل سخت تری مواجه هستند.

وی ادامه داد: سرپل ذهاب به لحاظ اقتصادی دارای شاخص های بهتری نسبت به دیگر شهرستان هاست ولی چه اتفاقی رخ می دهد که ما با آمار مهاجرت بیشتری مواجه هستیم.

باقرآبادی کاهش سرمایه اجتماعی در رشد پدیده مهاجرت را دارای اهمیت دانست و گفت: موضوع کاهش سرمایه اجتماعی از اهمیت وافری برخوردار است ولی متأسفانه برآورد خاصی از شاخص های این حوزه نداریم.

در ادامه این نشست کارشناسان و نخبگان جوان موضوع مهاجرت در شهرستان سرپل ذهاب را از منظرهای مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و روانشناسی مورد بررسی قرار دادند.

گفتنی است نشست بررسی علل و عوامل مهاجرت در شهرستان سرپل ذهاب با حضور مشاور استاندار در امور جوانان، معاون فرماندار، کارشناسان فرمانداری، مشاور جوان فرماندار، اساتید دانشگاه در حوزه های اقتصاد، جامعه شناسی، روانشناسی، علوم سیاسی و نخبگان جوان شهرستان با محوریت گروه مشاوران جوان فرمانداری سرپل ذهاب برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار