سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه بر لزوم ایجاد ارتباط بین دانشگاه، دولت و جامعه تاکید کرد و گفت: رونق کارآفرینی در گرو ایجاد ارتباط بین این 3 بخش است.
کد خبر: ۱۴۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 15 December 2015
سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه بر لزوم ایجاد ارتباط بین دانشگاه، دولت و جامعه تاکید کرد و گفت: رونق کارآفرینی در گرو ایجاد ارتباط بین این 3 بخش است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هدایت حاتمی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور کرمانشاه، اظهار کرد: رسالت دانشگاه تنها تولید مدرک و یا پژوهشگر نیست، بلکه رسالت اصلی دانشگاه در حال حاضر تربیت دانشجوی کارآفرین است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش پژوهش، گفت: کمبود اعتبارات، مشکلات پژوهشگران و عدم فرهنگ‌سازی مناسب از جمله مشکلات فعلی پژوهش است که با چشم‌اندازهای دولت یازدهم و وجود زیرساخت‌های مناسب می‌توان به حل آن امیدوار بود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه بر لزوم ایجاد ارتباط بین دانشگاه، دولت و جامعه تاکید کرد و افزود: منظور از جامعه صنعت، تجارت، خدمات، کشاورزی و تمام دستگاه‌های اجرایی است.

حاتمی به وجود زیرساخت‌های مناسب در سطح کشور اشاره کرد و بیان داشت: نگهداری این زیرساخت‌ها طی سال‌های آتی به دلیل عدم هماهنگی ورودی و خروجی در دانشگاه‌ها مشکل‌آفرین خواهد شد و تنها راه حل آن ایجاد یک بازنگری جدی در رویکردهای جامعه، دولت و دانشگاه در راستای حرکت به سمت کارآفرینی است.

این مسئول تولید محتوا را مهم‌تر از زیرساخت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر که مشکلات بسیاری دامن‌گیر اقتصاد، فرهنگ و سیاست شده، هم پیوندی عالمانه بین دولت، دانشگاه و جامعه می‌تواند گره گشای بسیاری از این مشکلات باشد.

به گفته وی، تا زمانی که پیوند بین دانشگاه، دولت و جامعه ایجاد نشود موفقیتی نیز حاصل نخواهد شد و تنها زمانی که فصل مشترک این سه بخش زیاد شود می‌توان شاهد یک جامعه فعال و کارآفرین بود.

حاتمی با اشاره به وجود 40 بنگاه اقتصادی فعال در استان و فعالیت 100 نفر در این بنگاه‌ها، گفت: استعدادها و ظرفیت‌های بالایی در استان وجود دارد و با توجه به رکود اقتصادی و پایین بودن نرخ اشتغال تمام حمایت ما بر ایجاد کارآفرینی و استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه تربیت دانشجویانی با ویژگی‌های یک فرد کارآفرین را پر کردن خلاءها را از مهم‌ترین وظایف دانشگاه‌ها برشمرد و افزود: برای اینکار اساتید دانشگاه‌ها نیز باید خود کارآفرین باشند.

وی به وجود 60 شرکت دانش‌بنیان خلاق و کارآفرین در استان کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: کارآفرینی صرفا ایجاد شغل نیست، بلکه یک الگو و روش است.

این مقام مسئول گفت: دانشگاه پیام‌نور کرمانشاه می‌تواند با تشکیل یک گروه کارآفرین در راستای ایجاد کارآفرینی قدم بردارد و استانداری نیز تمام تسهیلات لازم از جمله مکان، وام و... در اختیار آنان قرار خواهد داد.

به گفته حاتمی، در حال حاضر نیازمند کارآفرین در تمام زمینه‌ها از جمله سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و تکنولوژیک هستیم و نباید برداشت از مفهوم کارآفرین تنها در بعد اقتصاد باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار