معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه، پژوهش را از امور مورد تاکید و دارای اولویت نزد مدیران این استان برشمرد.
کد خبر: ۱۴۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ 16 December 2015
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه، پژوهش را از امور مورد تاکید و دارای اولویت نزد مدیران این استان برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی روز چهارشنبه در نشستی که به مناسبت هفته پژوهش در اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه برگزار شد، بر لزوم حرکت دانشگاه ها به سمت پژوهش محوری تاکید کرد.

به گفته این مسئول، ثبت بیش از 60 شرکت دانش بنیان در استان کرمانشاه و جایگاهی که در کشور در این زمینه نصیب استان شده، نشان می دهد که مقوله پژوهش یکی از اولویت های مدیریت استان است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین کارهایی که در این زمینه انجام داده ایم ارتباط عملی بین صنعت و دانشگاه برای نیازسنجی صنعت و رفع آن نیازها توسط دانشگاه براساس دستاوردهای تحقیق و پژوهشی است بطوری که در این زمینه از استان های پیشرو کشور هستیم و از هر حرکت و طرح پژوهشی حمایت می کنیم.

حاتمی گفت: در کشورهای پیشرفته تحقیق و پژوهش از سنین پایین آغاز می شود و همین باعث می شود که راه و روش درست فکر کردن و چگونه عمل کردن را فرا گیرند بنابراین داشتن روحیه کنجکاوانه و پژوهش محور می تواند در حرکت یک جامعه به سوی پیشرفت و توسعه و کسب جایگاه های علمی موثر باشد.

وی افزود: مبتنی بودن نظام آموزشی ما بر اساس محفوظات یکی از ایرادها بود که باعث می شد دانش آموزان، پژوهشگر و کنجکاو تربیت نشوند اما امروز اهمیت پژوهش و جایگاهی که در دنیا پیدا کرده، حرکت در مسیر تحقیق و پژوهش را اجتناب ناپذیر کرده و دانش آموزان و دانشجویانی که ثمره تحقیقات و پژوهش های خود را دیده اند به خوبی بر این امر واقفند.

معاون استاندار با اشاره به اینکه پژوهش کوششی است برای یافتن بهترین راهکار های ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه های زندگی، اظهار داشت: پژوهش در هر موضوع، به هرگونه و در هر سطحی که انجام شود، تلاشی منسجم در راستای توسعه دانش موجود درباره موضوع هایی است که با آنها سر و کار داریم.

حاتمی ادامه داد: فرآیندی بودن پژوهش، نظم و استمرار در انجام فعالیت و هدف نهایی که کشف حقیقت یا افزایش آگاهی است سه ویژگی مهم و اساسی پژوهش است بخصوص کشف حقیقت که یکی از مهمترین مولفه های آن است زیرا اگر کشف حقیقت صورت نپذیرد کار پژوهشی یک امر بیهوده و ابتر است.

وی گفت: همه آنچه به عنوان پیشرفت علوم در دوره های گوناگون تاریخ می شناسیم، حاصل تلاش افرادی است که در کار خود رویکردی پژوهشی داشته اند و ذهن پرسشگرشان همواره محرکی برای فعالیت های پژوهشی آنان بوده است بنابراین دانشگاه های ما هم باید به سمت پژوهش محوری حرکت کنند و ذهن دانشجویان را برای انجام امور تحقیقاتی پویا و آماده کنند و دانشجو نیز نباید صرفا به مدرک تحصیلی بسنده کند بلکه آنچه دستاورد ناشی از زحمات تحقیقی و پژوهشی اوست بسیار با ارزش تر از مدارک تحصیلی است.

در پایان این نشست از پژوهشگران برتر تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار