رئیس ستاد انتخابات استان همدان اظهار کرد: 293 داوطلب نمایندگی در این استان نام نویسی کردند.
کد خبر: ۱۵۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲ 26 December 2015

رئیس ستاد انتخابات استان همدان اظهار کرد: 293 داوطلب نمایندگی در این استان نام نویسی کردند.

به گزارش ایرنا ؛محمد ابراهیم الهی تبار افزود: نام نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح شنبه هفته جاری در هفت حوزه انتخابیه استان همدان آغاز شد.

وی اضافه کرد: طبق برنامه زمانبندی انتخابات، نام نویسی داوطلبان نمایندگی دوره دهم مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته و تا پایان روز جمعه چهارم دی ماه صورت گرفت.

وی با ذکر اینکه در این مدت 293 داوطلب نام نویسی کردند، گفت: 82 داوطلب در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، 71 داوطلب در ملایر، 39 داوطلب در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ، 28 داوطلب در نهاوند، 26 داوطلب در رزن ، 26 داوطلب در تویسرکان و 21 نفر نفر داوطلب برای حوزه اسدآباد ثبت نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: 26 نفر از داوطلبان نمایندگی دهمین دور مجلس شورای اسلامی در این استان زن و مابقی مرد هستند.

الهی تبار اضافه کرد: همچنین 15 نفر از داوطلبان سابقه نمایندگی مجلس دارند و هفت نفر از نمایندگان فعلی استان از حوزه های انتخابیه استان همدان و دو تن دیگر نیز برای حوزه انتخابیه استان تهران در این انتخابات شرکت کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان بیان کرد: مسن ترین داوطلب نمایندگی در همدان 62 سال و جوانترین داوطلب 30 سال سن دارد.

الهی تبار گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس از فردا شنبه به مدت 10 روز در هیات های اجرایی صورت می پذیرد و مراجع چهارگانه پنج روز مهلت دارند مدارک مورد نیاز را در اختیار فرماندارن قرار دهند.

استان یک میلیون و 750 هزار نفری همدان با 9 شهرستان و هفت حوزه انتخابیه دارای 9 کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار