بررسی آب و هوای استان ها در هفته اول94
به گزارش تابناک گیلان،سازمان هواشناسی وضع آب و هوای کشور را تا ششم فروردین ماه پیش‌بینی کرده است. براساس این پیش‌بینی‌ها بیشتر مسافران نوروزی دراین مدت بارش باران را تجربه خواهند کرد، بنابراین باید به آن دسته از شهروندانی که برای تعطیلات نوروزی شال و کلاه کرده اند...
کد خبر: ۱۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲ 19 March 2015
به گزارش تابناک گیلان،سازمان هواشناسی وضع آب و هوای کشور را تا ششم فروردین ماه پیش‌بینی کرده است. براساس این پیش‌بینی‌ها بیشتر مسافران نوروزی دراین مدت بارش باران را تجربه خواهند کرد، بنابراین باید به آن دسته از شهروندانی که برای تعطیلات نوروزی شال و کلاه کرده اند، هشدار داد چنانچه قصد اقامت در چادرهای مسافرتی را دارند، علاوه بر همراه داشتن لباس‌های گرم از قبل محل مناسبی را برای برپاکردن چادر خود شناسایی کنند.

از امروز سامانهای  از غرب و جنوب غرب وارد کشور میشود که تا دوشنبه هفته آینده به تناوب سبب بارش باران در اغلب نقاط کشور می‌شود، این درحالی است که براساس اطلاعات سازمان هواشناسی بارش‌ها در ارتفاعات البرز  و زاگرس مرکزی به شکل برف خواهد بود.

هفته اول سال94 آب و هوای استان ها تعریفی ندارد+جدول

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی  کشور در این باره گفت: تا هفت روز آینده سامانه‌هایی از روی کشور عبور می‌کند که شرایط جوی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برای نمونه از امروز در نوار شمالی کشور و استان‌هایی مثل اردبیل، گیلان، مازندران و رشته کوه البرز شاهد بارش خواهیم بود.

به گفته وی با توجه به این‌که سامانه‌ای که از غرب و جنوب غرب وارد کشور می شود به اندازه کافی رطوبت دارد، بنابراین  از شمال غرب تا جنوب غرب کشور را  پوشش داده و فردا و شنبه مسافران نوروزی در این مناطق بارش مناسبی را شاهد خواهند بود.

پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی برای اولین روز فروردین حاکی است که بارش باران سفر خاطره انگیزی را برای مسافرانی که راهی نیمه‌جنوبی، شرق و شمال شرق کشور هستند، رقم خواهد زد.

این درحالی است که از یکشنبه تاثیر این سامانه روی نوار غربی کشورکاهش می‌یابد و شاهد بارش در جنوب و شرق کشور خواهیم بود که بعد از ظهر دوشنبه  این سامانه از نوار شرقی کشور خارج می‌شود. وظیفه درباره شرایط جوی در روز عید نیز بیان کرد:در روز عید برای غرب و جنوب کشور بارندگی گزارش شده و ساکنان استان تهران نیز با بارش پراکنده باران مواجه خواهند شد. وی در توصیه به مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: بارش باران  بعداز ظهرها تشدید خواهد شد،زیرا سامانه‌ها معمولا در این زمان تحت تاثیر انرژی سطح زمین سبب تشکیل جریان صعودی شده و بارش را رقم می‌زنند.

سه شنبه آفتابی
چنانچه جزو مسافرانی هستید که در تقویم هواشناسی بهدنبال روزی آفتابی می‌گردید، می‌توانید روی روز سه‌شنبه، چهارم فروردین حساب کنید.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی درباره آفتابی‌ترین روز هفته آینده گفت: بیشتر استان‌ها سه‌شنبه آسمانی آفتابی و صاف خواهند داشت.

این درحالی است که براساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی اواخر سه‌شنبه هفته آینده موج کوچکی از شمال کشور عبور می‌کند که سبب افت نسبی دما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خواهد شد.

وظیفه با بیان این‌که این سامانه بارشی  در ارتفاعات البرز سبب بارش برف خواهد شد،عنوان کرد: بیشینه بارش این سامانه در استانهای نوار غربی و جنوب کشور ثبت می‌شود.به عبارت دیگر میتوان گفت مسافرانی که مقصد شان جنوب آذربایجان غربی، غرب کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و کرمان است باید انتظار بیشترین بارش را داشته باشند.

مسافرانی که غافلگیر می‌شوند
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی  کشور درباره وضع آب هوای کشور در روزهای هفتم و هشتم فروردین توضیح داد: نمیتوان شرایط آب و هوایی این روزها را از حالا به شکل دقیق پیش بینی کرد، اما میتوان گفت شرایط جوی آرام خواهد بود.

به گفته وی سامانه دیگری از شنبه، هشتم فروردین ماه وارد کشور می‌شود،اما اکنون نمیتوان اطلاعات مناسبی درباره تاثیر‌گذاری آن ارائه کرد. 

وظیفه با بیان این‌که تلاش سازمان هواشناسی این است که شرایط جوی مسافران نوروزی را غافلگیرنکند،یاد آور شد: مسافرانی که کوله بار سفر به جنوب کشور بسته اند باید بدانند،امروز، فردا و شنبه آینده بارندگی را تجربه می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار