معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه با اشاره به گذشت یک سال از شروع پروژه استان مجازی در کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد: با توجه به پیشرفت مطلوب اجرای این پروژه، تا 20 ماه آینده استان در آستانه مجازی شدن قرار گیرد.
کد خبر: ۱۵۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 05 January 2016
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه با اشاره به گذشت یک سال از شروع پروژه استان مجازی در کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد: با توجه به پیشرفت مطلوب اجرای این پروژه، تا 20 ماه آینده استان در آستانه مجازی شدن قرار گیرد.

دکتر هدایت حاتمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه پروژه‌های استان مجازی در دو بخش پروژه‌های حاکمیتی و اجرای پروژه با مشارکت بخش خصوصی دنبال می‌شود، گفت: خوشبختانه پروژه استان مجازی پشتوانه مطالعاتی خوبی دارد و به همین علت اجرای آن با سرعت خوبی در حال اجراست.

حاتمی با بیان اینکه در بخش پروژه های حاکمیتی چند پروژه مهم  و زیر ساختی اجرا شده و یا در حال اجراست گفت: یکی از این پروژه‌ها بحث راه اندازی Datacenter (مرکز داده) است که راه اندازی این مرکز به مثابه جاده و مسیر برای انجام دیگر پروژه‌های استان مجازی است.

وی با بیان اینکه اعتبار این طرح کنار گذاشته شده و طراحی ساختمان آن نیز انجام شده اظهار کرد: این طرح تا پیش از دهه فجر امسال وارد فاز عملیاتی می‌شود.

حاتمی در ادامه از راه‌اندازی رشته معماری سازمانی در دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: متخصصین این رشته تمام فرآیندها و محصولات الکترونیکی، نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها را سنجش کرده و به نوعی آزمایشگاه این نوع محصولات هستند و وجود این رشته و متخصصان آن در راستای اجرای پروژه استان مجازی یک ضرورت است.

وی وجود زیرساخت‌ها و باند فیبر نوری قوی را یک ضرورت برای مجازی شدن استان دانست و اظهار کرد: در حال حاضر ایجاد 750 کیلومتر فیبر نوری بین شهرستانهای استان در دستور کار قرار دارد و از ماه گذشته اجرای آن آغاز شده و تا سال آینده به اتمام می‌رسد.

حاتمی به اجرای پایلوت پروژه GNAF در استان اشاره کرد و افزود: کرمانشاه به همراه چهار استان دیگر به عنوان استان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شده که خوشبختانه تاکنون پیشرفت کار مطلوب بوده و اجرای پروژه به نیمه‌های خود رسیده است.

حاتمی به شروع اجرای پروژه paperless از سال گذشته در سطح استان اشاره کرد و افزود: این پروژه هم پیشرفت خوبی داشته و تقریبا در استان جا افتاده است.

معاون استانداری کرمانشاه نظام صنفی یارانه‌ای استان را یکی از نظام‌های پیشرو در سطح کشور عنوان کرد و افزود: این پروژه‌ها همه از الزامات اجرای پروژه استان مجازی است و به نوعی مصالح کار است که انجام آن بر عهده بخش حاکمیتی است.

حاتمی همچنین از نهایی شدن مذاکرات با وزارت دارایی برای اجرای پایلوت پروژه پنجره واحد سرمایه گذاری الکترونیکی در استان خبر داد و اظهار کرد: اینها همه پروژه‌هایی است که در راستای اجرای استان مجازی به آنها نیاز داریم.

وی افزود: با گذشت یک سال از شروع اجرای پروژه استان مجازی، آخرین وضعیت زیرساخت‌های استان مورد بررسی قرار گرفت و پروژه‌هایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند، تفکیک شد.

حاتمی بر ضرورت ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران حوزه فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) به پروژه استان مجازی تاکید کرد و افزود: اولویت در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی با سرمایه گذاران داخلی است و در همین راستا تاکنون دو بار فراخوان اجرای پروژه‌ها در سطح استان داده شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه اظهار کرد: ویدئو کنفرانس استان، بلیت الکترونیکی اتوبوس، نوبت‌دهی الکترونیکی بیمارستانها و پوشش چتر Wi-Fi داخل شهر از جمله پروژه‌هایی است که می‌تواند توسط بخش خصوصی به اجرا درآید.

حاتمی اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که از توان سرمایه گذاران و پارک علم و فناوری استان در این حوزه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای پروژه‌های بزرگ و کلان استان مجازی که در توان سرمایه گذاران استان نیست شرکت‌های بزرگ کشور را وارد کار کرده‌ایم، گفت: یکی از این شرکت‌های بزرگ شرکت "مبین ایران" است که مالک 30 تا 40 درصد سهام شرکت مخابرات بوده و دارای بنیه مالی قوی است.

حاتمی به انعقاد تفاهم نامه‌ای میان مسئولین این شرکت، شورای عالی مجازی و استانداری کرمانشاه اشاره کرد و افزود: امیدواریم ظرف هفته آینده نمایندگان این شرکت به استان آمده و روند کار در استان را بررسی کرده و با دستگاه‌های مختلف استان در زمینه اجرای طرح‌های مختلف تبادل نظر کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه از تفاهم در یازده زمینه اجرای پروژه‌های استان مجازی با شرکت "مبین ایران" خبر داد.

حاتمی سرویس تلویزیون اینترنتی، کتابخانه‌های دیجیتال، هوشمندسازی مدارس و تقویت ارتباطات داخل استان را از جمله پروژه‌هایی عنوان کرد که قرار است توسط شرکت مبین ایران انجام شود و اظهار کرد: برای اجرای پروژه استان مجازی نیاز به یک شبکه اینترنتی و ارتباطی قوی داریم و در همین راستا شرکت مبین ایران قرار است با همکاری دستگاه‌های مربوطه نقاطی که فیبر نوری و BTS ضعیف است را در استان پیدا کرده و آن را تقویت کند.

وی اظهار کرد: با اجرای این پروژه‌ها و سایر پروژه‌های کلان استان مجازی توسط شرکت مبین ایران امیدوار هستیم تحول خوبی در زمینه اجرای پروژه استان مجازی در استان اتفاق بیافتد.

حاتمی در ادامه با اشاره به اسکان 30 درصد جمعیت استان در روستاها گفت: در همین راستا تلاش برای برقراری اینترنت در روستاها با جدیت ادامه دارد و تا پایان سال جاری هزار روستای استان به اینترنت متصل می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه 30 ماه زمان برای اجرای پروژه استان مجازی در نظر گرفته شده، اظهار کرد: با گذشت یک سال از شروع این پروژه و با توجه به پیشرفت مطلوب آن امیدواریم ظرف حدود 20 ماه آینده استان در آستانه مجازی شدن قرار گیرد.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار