معاون سیاسی امنیتی استاندارهمدان گفت: باید به دنبال ارائه راهکارهایی برای پایین آمدن سن ازدواج باشیم.
کد خبر: ۱۶۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 18 January 2016

معاون سیاسی امنیتی استاندارهمدان گفت: باید به دنبال ارائه راهکارهایی برای پایین آمدن سن ازدواج باشیم.

به گزارش مهر، محمد ابراهیم الهی تبار در شورای راهبردی جمعیت و شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان همدان بابیان اینکه وظایف مشخص شده هر دستگاه باید اجرایی و عملیاتی شده و فرهنگ سازی به همراه داشته باشد، گفت: به دنبال افزایش جمعیت نیستیم بلکه برآنیم نرخ سطح جایگزینی را با استاندارد های موجود متناسب کنیم.

وی با بیان اینکه نرخ باروری در سال ۹۳ در استان همدان یک و هشت دهم درصد بوده و این عدد در سال ۹۴ به یک و ۹ دهم درصد رسیده است، تاکید کرد: باید در باروری به نرخ عددی دو و یک دهم درصد برسیم.

الهی تبار با اشاره به اینکه دولت در زمینه درمان ناباروری زنان را تحت پوشش حمایت بیمه ای قرار داده است، گفت: یکی از راه‌های رسیدن به نرخ جایگزینی در استان، کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج‌های ثبت‌شده بوده و باید به دنبال ارائه راهکارهایی برای پایین آمدن سن ازدواج باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بابیان اینکه سن ازدواج را باید کاهش داد، عنوان کرد: هدف اصلی، افزایش کیفی جمعیت است و از آن جایی که وظایف مشخص شده هر دستگاه باید اجرایی و عملیاتی شود در اجرای آن باید به فرهنگ سازی نیز توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه تاحدودی میزان موالید افزایش پیدا کرده و منجربه بهبود شاخص ها شده است، عنوان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دانشگاه بوعلی سینا باید در ارائه برنامه های استانی متولی این امور باشند.

الهی تبار در ادامه با بیان اینکه اسناد بالادستی سیاست های کلی نظام است و در شورای راهبردی جمعیت نامه ای از سوی وزیر کشور به استانداران ابلاغ شده که باید برمبنای آن سیاست های کلی جمعیتی به منظور برنامه ریزی جامع متناسب با سیاست های جمعیتی اتخاذ شود، عنوان کرد: تحولات جمعیتی هرمنطقه باید رصد و با چالش هایی که منجر به افزایش یا کاهش جمعیت شده برخورد کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه برنامه های راهبردی سال آینده باید ارائه شود، گفت: براساس سند برنامه ششم در حوزه جمعیتی باید در ۵ سال بعدی برش استانی خود را تعیین کنیم.

وی با بیان اینکه بحث جمعیتی مقوله مهمی در جوامع بشری شده و به نوعی جمعیت، زنده بودن یک جامعه رانشان می دهد، گفت: اگر یک جامعه جمعیت فعال و پویا و جوانی داشته باشد نشان دهنده حیات آن جامعه است.

الهی تبار با بیان اینکه باید شاخص های جمعیتی مهم به مردم اطلاع رسانی شود، گفت:باید تا پایان بهمن ماه امور مربوط به شورای راهبردی جمعیت مختص هر دستگاه اجرایی جمع بندی و به دبیرخانه ارائه و در نهایت در جلسه ای مباحث کلی جمعیت در سال ۹۵ تعیین شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه به موفقیت های مذاکرات اشاره کرد و گفت: به ثمر نشستن مصوبات ایران در مذاکرات از موفقیت های مهم برای کشور و استان بود.

وی با اشاره به اینکه دیروز دنیا به بزرگی ملت ایران و حق مسلم تاریخ ایرانیان که همانا برداشتن تحریم های ظالمانه بود رای داد، عنوان کرد: دنیا شاهد عظمت تاریخ ایرانی شد و صدای فرهیختگی ایران را به گوش جهانیان رساندیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار