نوید صفرزاده گفت : این مقدار محصولات پروتئینی طی بالغ بر 300 مورد بازرسی از اماکن عرضه فراورده خام دامی شهرستان کشف و ضبط شد
کد خبر: ۱۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 26 March 2015
به گزارش تابناک گیلان ، نوید صفرزاده گفت : این مقدار محصولات پروتئینی طی بالغ بر 300 مورد بازرسی از اماکن عرضه فراورده خام دامی شهرستان کشف و ضبط شد.

به گفته وی در این طرح شبکه دامپزشکی انزلی با برقراری گشت های مشترک بازرسی با مشارکت سایر ادارات نظارتی همچون شبکه بهداشت درمان ، تعزیرات حکومتی و صنعت معدن تجارت شهرستان ، از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شامل مرغ فروشی ، قصابی ، ماهی فروشی ، هتل و رستوران ها و کبابی ها و نیز کارگاه های بسته بندی و فرآوری و سردخانه های شهرستان بازدید و بازرسی بهداشتی بعمل می آورد.

صفرزاده تاکید کرد: نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی یکی از وظایف اصلی دامپزشکی کشور در جهت حفظ امنیت غذایی و سلامت فرآورده های خام دامی است و علاوه بر سلامت خود محصول، نظارت بر فرآورده خام دامی از نظر عاری بودن از هرنوع اجرام بیماری زا خصوصاً بیماری های قابل انتقال به انسان نیز انجام می شود.

وی افزود: در مناسبت های خاص مثل ایام نوروز بدلیل تشریفات افزایش دید و بازدیدها و مهمانی ها و نیز افزایش قابل توجه مسافرت ها به ویژه در این استان و شهرستان بندرانزلی، افزایش چمشگیری در تقاضا برای استفاده از انواع فرآورده های خام دامی مثل مرغ ، گوشت ، ماهی و تخم مرغ و شیر و سایر فراورده ها وجود دارد که این امر، مستلزم افزایش نظارت های بهداشتی در جهت ایجاد اطمینان از سلامت محصولات عرضه شده است.

به گفته صفرزاد؛ بر این اساس نظارت بر روند استحصال ، فراوری ، حمل ، توزیع و عرضه آن توسط دامپزشکی صورت می گیرد تا یک محصول سالم بدلیل بی توجهی به ضوابط بهداشتی در مسیر تولید تا عرضه ، به یک محصول ناسالم و غیربهداشتی و گاه بیماری زا تبدیل نشود.

صفرزاده تاکید کرد :عرضه ماهی منجمد در کنار معابر و جاده های درون و برون شهری بدلیل خروج از انجماد محصول ناشی از تغییرات دمایی حین عرضه ماهی که خود شرایط فساد ماهی منجمد را فراهم می کند، خلاف ضوابط بهداشتی دامپزشکی است.

مدیر شبکه دامپزشکی انزلی یادآور شد: طرح تشدید نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز 94 از 25 اسفند پارسال آغاز شد و تا 14 فروردین ادامه خواهد داشت.

شهرستان ساحلی بندرانزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار