معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: ظرفیت انبارهای مسقف استان همدان برای توسعه تولید در بخش کشاورزی، ذخیره محصول و تأمین امنیت غذایی مردم باید توسعه یابد.
کد خبر: ۱۷۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 08 February 2016

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: ظرفیت انبارهای مسقف استان همدان برای توسعه تولید در بخش کشاورزی، ذخیره محصول و تأمین امنیت غذایی مردم باید توسعه یابد.

به گزارش تسنیم ، محمد ابراهیم الهیتبار در آئین افتتاح انبار اتحادیه تعاون روستایی استان همدان در روستای نهران اظهار داشت: مسیر توسعه و تولید در بخش کشاورزی و ارائه خدمات به روستاییان نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مناسب دارد.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها برای تقویت شرکت‌های تعاون روستایی باید در اولویت قرار گیرد، افزود: افزایش ظرفیت‏ انباری مسقف در استان همدان می‌تواند در زمینه پدافند غیرعامل، امنیت غذایی و توسعه تولید در بخش کشاورزی اثرگذار باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: شرکت‌های تعاون روستایی استان همدان باید از ظرفیت اقتصادی این انبارها برای ذخیره محصولات کشاورزی تولیدی استان بهره ببرند.

خرید تضمینی 61 درصد گندم تولیدی استان همدان

رئیس سازمان تعاون روستایی استان همدان نیز اظهار داشت: شبکه تعاونی روستایی استان همدان با دارا بودن یک اتحادیه استانی، 8 اتحادیه شهرستانی و 120 شرکت تعاونی روستایی با 182 هزار عضو در اقصی نقاط استان فعال است.

رضا عباسی افزود: تهیه و توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی و دامی در قالب انواع کود، بذر، سم، ذرت، کلزا و دیگر مایحتاج حرفه‌ای کشاورزی همواره در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به مباشرت خرید تضمینی گندم و جو در سطح استان همدان گفت: تعاونی روستایی استان همدان امسال توانست 61 درصد گندم تولیدی استان را به صورت تضمینی خریداری کند.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان همدان بیان کرد: در راستای اهداف و سیاست‌های اتحادیه استان لزوم ساخت مجتمع انباری برای راه‌اندازی برخی فعالیت‌های اتحادیه به صورت متمرکز از قبیل واحد تولید و فرآوری بذر، واحد سورت و بسته‌بندی محصولات کشاورزی و صنایع جانبی در اولویت قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در این راستا مجتمع انباری در زمینی به مساحت 4.5 هکتار در کیلومتر 10 جاده تهران با صرف اعتبار 1.9 میلیارد تومانی ساخته شد.

عباسی افزود: این انبار دارای سردخانه 24 تنی و باسکول 60 تنی دیجیتال است زمینه اشتغالزایی برای 5 نفر به طور مستقیم و 10 نفر به صورت فصلی را فراهم کرده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار