به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استان، فاز دوم احداث باغات مدرت میوه "ورمنجه" در مساحت 70 هکتار در افتتاح شد.
کد خبر: ۱۷۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 10 February 2016
به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استان، فاز دوم احداث باغات مدرت میوه "ورمنجه" در مساحت 70 هکتار در  افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، خسرو شهبازی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه کشاورزی، گفت: بدنبال استفاده بهتر از ظرفیت‌های این بخش هستیم که می تواند در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان موثر باشد.

شهبازی با اعلام اینکه توسعه باغات مدرن در سطح 20 هزار هکتار در بلندمدت را در برنامه داریم، گفت: این باغات عملکرد بسیار بیشتری نسبت به باغات سنتی دارند.

وی طولانی شدن زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی و کاهش سود تسهیلات را در ترغیب کشاورزان به ایجاد باغات مدرن موثر دانست.

شهبازی همچنین خواستار توجه ویژه استاندار به بخش کشاورزی برای به‌فعل درآوردن ظرفیت‌های این بخش شد.

حمیدرضا جهانگیری مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه عمده باغات استان سنتی هستند، گفت: سطح باغات قدیمی استان 40 هزار هکتار با 260 هزار تن تولید سالانه است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری برای ایجاد 20 هزار هکتار باغ مدرن در استان با تولید یک میلیون تن در بلندمدت، گفت: تلاش می‌کنیم این باغات با نگاه به صادرات باشد.

جهانگیری افزود: بازارهای هدف ما با محوریت روسیه، کشورهای آسیای میانه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق هستند.

برای ایجاد این 70 هکتار باغ مدرن در استان 21 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال 33 نفر را فراهم می‌کند.

این 70 هکتار باغ مدرن شامل 20 هکتار باغ انگور، 15 هکتار باغ گردوی پیوندی 15 هکتار باغ بادام، هشت هکتار باغ سیب، پنج هکتار باغ به، چهار هکتار باغ زردآلو و سه هکتار باغ گلابی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار