مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: هدف‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی این استان برای تولید بیش از یک میلیون تن میوه با رویکرد صادراتی مورد توجه است.
کد خبر: ۱۸۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 14 February 2016
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: هدف‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی این استان برای تولید بیش از یک میلیون تن میوه با رویکرد صادراتی مورد توجه است.

حمیدرضا جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: در 20 هزار هکتار از باغات مدرن می‌توان بیش از یک میلیون تن محصول برداشت کرد که این موضوع امکان صادرات را در استان کرمانشاه فراهم می‌کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون سطح باغات قدیمی استان 40 هزار هکتار با برداشت 260 هزار تن محصول در سال است افزود: فعالیت‌های مربوط به باغداری مدرن در استان کرمانشاه از دو سال گذشته آغاز شده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه در ورمنجه احداث 130 هکتار باغ مدرن دیده شده است، گفت: در این منطقه مشکل کم آبی حاکم است که با صدور مجوزهای جدید آب سطح زیر کشت این باغات افزایش می‌یابد.

وی به تولید یک میلیون تنی محصول باغی اشاره و خاطرنشان کرد: امکان تولید این میزان محصول به روش مدرن در سطح 20 هزار هکتار از باغات استان کرمانشاه وجود دارد.

جهانگیری افزود: هم اکنون محصولات باغی استان کرمانشاه در سطح این استان و دیگر استان‌های همجوار مصرف می‌شود در حالی که با هدف‌گذاری تولید یک میلیون تنی محصولات صادرات به کشورهایی از جمله روسیه، خلیج فارس و عراق انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه 250 هکتار از باغات استان کرمانشاه به روش روسیمی و داربستی زیر کشت است، افزود: برای احداث باغ مدرن در 150 هکتار از اراضی این استان متقاضی وجود دارد که این جمعیت با بازدید از باغات مدرن نسبت به گذشته افزایش یافته‌اند.

جهانگیری با اشاره به اینکه برای تولید محصولات پاک و ارگانیت و قطب تولید بودن در غرب کشور تلاش می‌شود، گفت: علاوه بر تولید و صادرات میوه در تولید و صادرات گیاهان دارویی، قارچ خوراکی و زعفران نیز تلاش می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار