مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری همدان اظهار کرد: صلاحیت سه داوطلب دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان بررسی و تأیید شد.
کد خبر: ۱۸۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 21 February 2016
 مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری همدان اظهار کرد: صلاحیت سه داوطلب دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان بررسی و تأیید شد.

به گزارش ایرنا،ابوالقاسم الماسی درباره آخرین آمار داوطلبان نمایندگی در استان همدان گفت: با توجه به انصراف برخی از داوطلبان شمار داوطلبان پیوسته در حال تغییر است.

وی افزود:10 نفر از داوطلبان دهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف دادند که شمار انصرافی های این دوره به بیش از 32 نفر رسیده است.

پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز هفتم اسفند ماه امسال به صورت همزمان برگزار می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان پنجشنبه گذشته اعلام کرد که شمار داوطلبان نمایندگی در استان همدان پس از انصراف شماری از داوطلبان به 190 نفر رسید.

محمد ابراهیم الهی تبار افزود: 296 داوطلب نمایندگی در دهمین دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان نام نویسی کردند که این آمار نسبت به دوره نهم 137 درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: به دنبال بررسی صلاحیت این داوطلبان از سوی هیاتهای اجرایی، شش نفر انصراف داد و صلاحیت چهار نفر تایید نشد.

وی اظهار کرد: پس از بررسی صلاحیت مجموع داوطلبان نمایندگی همدان در هیات نظارت بر انتخابات، 155 نفر تایید صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان اضافه کرد: با بررسی دوباره صلاحیتها، 51 داوطلب نمایندگی استان همدان تایید صلاحیت شدند با این وجود دو نفر از داوطلبان نمایندگی در حوزه ملایر که پیشتر تایید شده بودند رد صلاحیت شدند.

وی از انصراف سه نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده خبر داد و گفت: در مجموع 201 داوطلب نمایندگی در استان همدان تایید صلاحیت شده اند.

الهی تبار افزود: پس از آن دو نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ و ملایر تایید شدند که شمار مجموع داوطلبان تایید شده به 203 نفر رسید.

وی اضافه کرد: طبق آخرین آمار 190 داوطلب در همدان به رقابت می پردازند که با قطعی شدن جابجایی داوطلبان به سایر حوزه های انتخابیه احتمال افزایش یا کاهش نامزدها زیاد است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: از 296 داوطلب نمایندگی در همدان 85 نفر رد صلاحیت و 21 نفر انصراف دادند.
 
استان همدان با 9 شهرستان و هفت حوزه انتخابیه دارای 9 کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار