کشتکار خبر داد:
تابناک: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از معدوم شدن بیش از 2.5 تن فرآورده های خام دامی فاسد در بازرسی های ایام نوروز توسط این نهاد خبر داد.
کد خبر: ۱۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 07 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان اصفهان، محمد کشتکارگفت : این نهاد با بازرسی های متعدد از مراکز توزیع و عرضه فرآورده های دامی اجازه نداد این میزان فرآورده های خام دامی فاسد و تاریخ گذشته وارد چرخه مصرف شود.

وی با بیان اینکه طرح تشدید نظارت های بهداشتی از 25 اسفند ماه سال گذشته تا کنون با حضور 101 کارشناس در قالب 60 اکیپ نظارتی در سطح استان فعالیت خود را آغاز کرد، گفت : تاکنون بیش از هفت هزار بازدید از زنجیره عرضه مواد پروتئینی از جمله سردخانه ها، کارگاه های بسته بندی، کارخانجات فرآوری گوشت و خودروهای حمل و نقل انجام شده است.

کشتکار اضافه کرد: از ابتدای طرح تا کنون بیش از 115 تن فرآورده های خام دامی مشکوک اعم از مرغ، ماهی و گوشت قرمز توقیف شده که از این مقداربیش از 5/2 تن فرآورده های خام دامی فاسد معدوم شد.

وی رویکرد اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در طرح نوروزی امسال را کنترل و نظارت بهداشتی بیشتر، تشدید ، برخورد و افزایش بازرسی ها دانست و افزود: سلامت فرآورده های خام دامی با سلامت و امنیت غذایی مردم ارتباط مستقیم دارد و رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه بهداشت محصولات دامی در سطح استان لازمه همکاری بیشتر مردم و هماهنگی بهتر و منسجم تر مسوولین مربوطه است.

مراکز توزیع و عرضه فراورده های دامی ، رستوران ها، هتل ها، چلوکبابی ها ، خودرو های ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی، کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی از جمله اماکنی است که در ایام عید تحت پوشش برنامه کنترل و نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان قرارگرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار