مدير كميته امداد امام خميني(ره) تويسركان گفت: اين شهرستان پايلوت (شهرستان آزمونه) اجراي روش هاي نو و جديد در مقوله فقر زدايي است.
کد خبر: ۲۰۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶ 12 April 2016
 مدير كميته امداد امام خميني(ره) تويسركان گفت: اين شهرستان پايلوت (شهرستان آزمونه) اجراي روش هاي نو و جديد در مقوله فقر زدايي است.

به گزارش ایرنا،سعيد حسيني افزود: در گذشته تعريف جامعي از فقر در كشور وجود نداشت در حالي كه براي تبيين يك تعريف جامع از فقر، توجه به شاخص هاي بومي و منطقه اي از اهميت بالايي برخوردار است.

وي اذعان كرد: در گذشته فقر را به معناي محروميت از درآمد مي دانستيم اما امروز محروميت در حوزه قابليت ها و توانمدي هاي متنوع به عنوان پديده فقر معرفي مي شود.

حسيني فقر زدايي و مقابله موثر با گسترش فقر و محروميت را يك فرآيند فرا بخشي و فرا دستگاهي توصيف و اضافه كرد: تحقق اهداف مطلوب در اين بخش به كمك و همگرايي همه دستگاه هاي اجرايي و به ويژه نهادهاي فرهنگي و آموزشي دارد.

وي اظهار كرد: بسياري از مشكلات به وجود آمده در حوزه فقر و محرويت ناشي از پايين بودن سطح كمي و كيفي مهارت هاي زندگي و بكارگيري سبك نادرست زندگي است كه با فعاليت هاي هدفمند فرهنگي، آموزشي و نرم افزاري مي توان از بروز آنها پيشگيري كرد.

به گفته حسيني رويكرد كنوني كميته امداد، شناسايي و تقويت ظرفيت ها و قابليت هاي افراد و خانواده هاي مددجو و تقويت اين قابليت ها در راستاي توانمند سازي مدد جويان است.

وي افزود: در آينده اي نه چندان دور شاهد زنانه شدن فقر و بروز مشكلات در حوزه بانوان سرپرست خانوار خواهيم شد كه بكارگيري كمك هاي مردمي در اين بخش يك ضرورت به حساب مي آيد.

حسيني خاطرنشان كرد: اكنون كميته امداد بيشتر بر كمك هاي مردمي تكيه مي كند زيرا منابع مالي دولتي محدود است.

وي با اشاره به لزوم استفاده هدفمند از بيمه هاي تامين اجتماعي براي مدد جويان كميته امداد گفت: در سال 94 700 خانوار از مدد جويان كميته امداد تويسركان با پرداخت پنج ميليارد و 600 ميليون ريال زير پوشش حمايتي بيمه تامين اجتماعي و 300 خانوار نيز زير چتر حمايتي بيمه عشايري و روستايي قرار گرفتند.

حسيني يادآور شد: صد در صد هزينه هاي مربوط به بيمه مددجويان را كميته امداد پرداخت مي كند.

وي از اجراي طرح حمايت از كودكان زير شش سال داراي سوء تغذيه در شهرستان تويسركان خبر داد و اضافه كرد: همه كودكان واجد شرايط حتي اگر زير پوشش كميته امداد نباشند از كالاي پروتئيني و خوراكي به ميزام 600 هزار ريال در هر ماه برخوردار مي شوند.

وي ادامه داد: در سال گذشته 201 فقره تسهيلات اشتغالزايي از منابع بانكي به ميزان 19 ميليارد و 740 ميليون ريال به مدد جويان كميته امداد تويسركان پرداخت شده است.

حسيني افزود: همچنين 172 مورد تسهيلات معادل هفت ميليارد و 560 ميليون ريال نيز از محل صندوق امداد به مدد جويان اعطا شده است.

وي خاطرنشان كرد: اين تسهيلات در حوزه هايي مانند كشاورزي، شيلات، دامپروري، صنايع دستي و خدمات واگذار شده و شهرستان تويسركان در سال 94 و در اين بخش رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

حسيني يادآور شد: در سال گذشته 750 خانوار با خودكفايي از چرخه حمايتي كميته امداد تويسركان خارج شده و 750 خانوار جديد جايگزين آنها شده اند.

تويسركان يكي از شهرستان هاي استان همدان واقع در 90 كيلومتري شهر همدان است كه نزديك چهاز هزار مدد جو را زير پوشش حمايتي خود دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار