معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان از انتخاب استان همدان به عنوان یکی از استان‌‌های پایلوت در پیشگیری آسیب‌های اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۲۱۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 17 April 2016

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان از انتخاب استان همدان به عنوان یکی از استان‌‌های پایلوت در پیشگیری آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش فارس ، محمد‌ابراهیم الهی‌تبار در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه حضور مدیران دستگاه‌ها در جلسات این شورا الزامی است، اظهار کرد: سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی سالی پرجنب و جوش برای استان بود.

وی به انتخاب همدان به عنوان یکی از استان‌های پایلوت در اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: حضور پررنگ دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی استان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ورود به مسائل اجتماعی یکی از دلایل انتخاب همدان به عنوان یکی از استان‌های پایلوت در کشور است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان افزود: در ارزیابی‌های انجام شده استان همدان کارنامه قابل‌ قبولی در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی داشت.

وی ادامه داد: از ابتدای سال گذشته ورود به بحث انتخابات را داشتیم و در هفتم اسفندماه نیز برگزاری انتخابات پرشوری را در استان شاهد بودیم.

الهیتبار با تأکید بر اینکه مراجعه به افکار عمومی نشان از برگزاری انتخابات بدون حاشیه و در کمال آرامش همراه با رقابت سالم و امانتداری مسئولان داشت، بیان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در استان همدان بدون دغدغه مردم و داوطلبان به سرانجام رسید.

*آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات در ملایر و رزن

وی ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر و رزن در دهم اردیبهشت ماه هستیم که کاندیدا‌ها تبلیغات خود را از چهارم اردیبهشت ماه آغاز خواهند کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه سال گذشته اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی را در استان شاهد بودیم، تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های متعدد با هدف ایجاد شادابی و نشاط و برنامه‌های فرهنگی را داشتیم.

وی ادامه داد: از شاخصه‌های فعالیت‌های فرهنگی کیفی‏سازی و کمی‌سازی برنامه‌ها بود و برقراری عدالت اجتماعی در برگزاری این برنامه‌ها در استان نیز جزو فعالیتها بود.

الهیتبار یادآور شد: سال گذشته 450 هزار نفر از مردم استان در جشنواره‌ها و برنامه‌ها حضور داشتند و از کالا‌های ناب فرهنگی ارائه شده در برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌ها استفاده کردند.

وی به برگزاری بزرگداشت مفاخر استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این بزرگداشت‌ها شناساندن مفاخر استان بود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان اظهار کرد: طی سال گذشته همایش‌های متعدد ملی در حوزه انتخابات و مسائل اجتماعی برگزار شد.

*معرفی شورای تأمین همدان به عنوان یکی از برترین‌ها

وی با تأکید بر اینکه شورای تأمین استان به عنوان یکی از شورا‌های تأمین برتر در کشور شناخته شد، اظهار کرد: با توجه به عملکرد اعضای امنیتی استان اعم از نظامی،‌ انتظامی و امنیتی این شورا در کنترل جرائم، کشف مواد مخدر و سایر موارد شورای تأمین استان به عنوان یکی از شورا‌های تأمین برتر در کشور معرفی شد.

الهیتبار با اشاره به کسب رتبه نهم کشوری استان در کشف مواد مخدر، یادآور شد: با توجه به اینکه در سال 93 رتبه یازدهم را داشتیم کسب این رتبه در سال گذشته قابل قبول است و امسال نیز تلاش می‌کنیم رتبه تک‌رقمی کسب کنیم.

وی بیان کرد: همدان در حوزه اقتصادی نیز یکی از استان‌های پیشتاز در اقتصاد مقاومتی بوده و شروع عملی و اقدامی برنامه‌ها را داشته است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه همدان می‌تواند به عنوان استان الگو، پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور باشد، خواستار توجه به این مهم شد.

وی با بیان اینکه از زمان تشکیل دولت تدبیر و امید ورود به مسائل اجتماعی به صورت جدی پیگیری شد،‌ افزود: حل معضلات و مشکلات اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

الهیتبار با بیان اینکه دو شاخصه سرمایه اجتماعی و رصد شاخص‌های اجتماعی کشور نیز دنبال شد، افزود: جمع‌بندی اولیه نشان از مناسب نبودن وضعیت کشور در حوزه مسائل اجتماعی داشت.

وی خاطرنشان کرد: پس از جمع‌بندی اولیه از حدود 70 نفر از چهره‌های شاخص مسائل اجتماعی در حوزه و دانشگاه و بهترین کارشناسان و صاحب‌نظران دعوت شد که نتیجه مطالعات، «سنجش سرمایه اجتماعی» در پایان سال 93 در سراسر کشور بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه در سال 94 نیز مرحله دوم برگزار شد و نتایج در اختیار متولیان امر قرار گرفت، در ادامه به تشکیل و استقرار مرکز رصد اجتماعی کشور در وزارت کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: تمام مسائل اجتماعی و فرهنگی و تغییر و تحولات در مرکز رصد و به صورت آنلاین در اختیار این مرکز قوی و مهم قرار دارد.

الهیتبار با بیان اینکه نتایج بررسی‌ها مورد تأکید دفتر مقام معظم رهبری و دولت بود، افزود: با طرح در دولت قرار بر انجام کار به بهترین نحو شد که در نهایت به سرانجام رسید که نتایج در آبان ماه 94 در محضر رهبر معظم انقلاب طرح موضوع شد.

*همدان یکی از 5 استان پایلوت در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در اواخر سال گذشته با حضور پنج استان پایلوت در اجرای طرح مسائل اجتماعی گفت: سیستان و بلوچستان،‌ همدان، ‌ کرمانشاه، مازندران و کرمان استان‌های پایلوت در این طرح هستند.

این مسئول ادامه داد: در نظر‌سنجی‌ها به جز دو و یا سه شاخص، مردم در مسئله اعتیاد، طلاق، مبارزه با مفاسد و بیکاری ابراز امیدواری نکردند.

وی اظهار کرد: پندار مردم امیدوارکننده نبود که این موارد نگرانکننده است و باید چاره‌ای اندیشیده شود.

الهیتبار با بیان اینکه در رصد مسائل اجتماعی مشکلاتی مانند حاشیه‌نشینی، اعتیاد، ‌طلاق، زنان بدسرپرست و بیسرپرست، ‌خانواده‌های بیسرپرست و تصادفات جاده‌ای را داریم، اظهار کرد: نظر مقام معظم رهبری در این خصوص این بود که برای حل این معضلات باید تمام مجموعه نظام وارد کار شوند.

وی افزود: در جلسات پیگیری مسائل اجتماعی تأکید شد که ساختار جدیدی در این مورد شکل نگیرد و از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده شود و برنامه‌ها به صورت عملیاتی پیگیری جدی شوند و با نگاه ویژه به مسائل اجتماعی و حتی بودجه 95 نگاه شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با تأکید بر اینکه وزارت کشور ظرفیت خوبی در مسائل اجتماعی فراهم کرده است، تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر یک بسته پیشنهادی تدوین شده و به استان‌ها ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع مواد مخدر و کشفیات در استان‌ها و بررسی استان همدان این استان به عنوان یکی از استان‌های پایلوت انتخاب شد.

*همدان دارنده رتبه شانزدهم شیوع‌شناسی اعتیاد و مواد مخدر در کشور

الهی‌تبار رتبه استان را در بحث شیوع‌شناسی اعتیاد و مواد مخدر رتبه شانزدهم در کشور دانست و گفت: امیدواریم با ظرفیت کارشناسی موجود و پیگیری‌ها طرح بسته پیشنهادی به عنوان استان پایلوت در استان به سرانجام برسد.

وی نظارت‌های کافی بر مسائل اجتماعی از سوی مجلس، دولت و حمایت‌های ‌قوه قضائیه و در رأس آنها مقام معظم رهبری را مطرح کرد و ادامه داد: نتیجه دادن پیگیری مسائل اجتماعی به تلاش استان‌ها بستگی دارد و باید تلاش‌ها با انگیزه و مضاعف و هدفمند صورت گیرد و اعتبارات لازم به استان اختصاص می‌یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: می‌توانیم مسائل آموزشی و بسته‌های جلوگیری از آسیب‌ها را در سطح استان انجام دهیم و در بازه زمانی معین بر اساس برنامه تدوین شده و مصوب کار عملیاتی با قدرت انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه باید از فرصت پیش آمده استفاده کنیم یادآور شد: با ظرفیت‌های انسانی و منابع اعتباری اختصاص یافته، باید کار قابل قبولی در حوزه مسائل اجتماعی استان انجام دهیم چراکه مسائل اجتماعی از دغدغه‌های مردم و مسئولان است.

الهی‌تبار خواستار استفاده از ظرفیت بسیج در حوزه مسائل اجتماعی شد و بیان کرد: یکی از بسته‌های پیشنهادی در خصوص کارکنان دولت است و باید آموزش‌هایی نیز در این خصوص داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز همه جامعه در حوزه آسیب‌های اجتماعی دغدغه دارند، خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی تهدیدکننده امنیت اجتماعی است و با حمایت‌های ملی از لحاظ مادی و معنوی و استفاده از ظرفیت‌های انسانی، حرکت موثر در این خصوص در استان داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ادامه داد: دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید اقدامات اولیه و نظرات اصلاحی پیرامون موارد بسته پیشنهادی و نظرات و برنامه‌های تکمیلی را تا موعد مقرر به دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار