مدیر کل دامپزشکی کرمانشاه:
مدیر کل دامپزشکی کرمانشاه گفت: اکثر استانها به خصوص ایلام درگیر بیماری تب برفکی شدند و‌ با کوچ عشایر به کرمانشاه برخی مناطق استان نیز درگیر بیماری شدند
کد خبر: ۲۱۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹ 19 April 2016
به گزارش تابناک کرمانشاه : مدیر کل دامپزشکی شروع سویه جدید بیماری تب برفکی را دی ماه ۹۴ و از مرزهای غربی به ویژه از آذربایجان غربی به کشور دانست و گفت: اکثر استانها به خصوص ایلام درگیر این بیماری شدند و‌ با کوچ عشایر به کرمانشاه برخی مناطق استان نیز درگیر بیماری شدند.
نادرپرور افزود: بیشترین مشکل از ناحیه دام عشایر و روستاییان به وجود آمده که پراکنده اند و امکان قرنطینه و واکسینه کامل دام آنها وجود ندارد.

وی پایین آمدن دمای هوا را یکی از دلایل ماندگاری ویروس تب برفکی طی روزهای اخیر دانست و گفت: طی روزهای قبل بیشترین مشکل در ناحیه قصرشیرین و گیلانغرب بود، ضمن اینکه برخی عشایر منطقه خسروی از جمله عشایر باباجانی شهرستان دالاهو در خصوص واکسینه دام ها همکاری لازم را نداشتند.

پرور از واکسینه کل دام های بخش سومار و نفت شهر با هماهنگی بخش خصوصی خبر داد و گفت: تا کنون همه دام های مناطق گرمسیری و مرزی واکسینه شده اند اما در برخی مناطق سردسیری از جمله صحنه، هرسین و بخشی از کرمانشاه بخشی از دام های عشایر هنوز واکسینه نشده که پیگیر این موضوع هستیم.

 مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه تب برفکی را زیان بارترین بیماری دامی در دنیا عنوان کرد و گفت: این بیماری کاهش تولید شیر، لاغر شدن دام ها و در نهایت تلفات و خسارت های مالی برای دامداران و عشایر را در پی دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار