کد خبر: ۲۲۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 02 May 2016


با چاپ ٨٠١ عنوان کتاب توسط ناشرین استان البرز در سال ١٣٩٤ ، استان البرز رتبه ششم کشور در حوزه نشر کتاب را کسب نمود.

محمد طاهری، معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: بر اساس آمار خانه کتاب در سال ١٣٩٤ تعداد ٨٠١ عنوان کتاب توسط ناشرین البرزی از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار دریافت نموده است که در مقایسه با سال ١٣٩٣ که تعداد ٧٧٤ عنوان کتاب در البرز منتشر گردیده حوزه نشر در البرز حدود چهاردرصد رشد داشته است.

وی افزود: بر اساس آمار خانه کتاب در سال ١٣٩٤ ناشرین استان البرز با چاپ این تعداد کتاب حوزه نشر استان البرز را در رتبه ششم کشور قرار داده است.

طاهری گفت: از تعداد ٨٠١ عنوان کتاب چاپ شده ٤٥ عنوان ترجمه و ٧٥٦ عنوان تالیف بوده است؛ همچنین ٧١١عنوان چاپ اول و ٩٠ عنوان تجدید چاپ بوده است و در مجموع شمارگان کتب انتشار یافته در البرز 950.870 جلد است.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استانهای تهران، قم، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی به لحاظ انتشار کتاب رتبه‌های اول تا پنجم را دارند.

طاهری افزود: مراکز نشر گردوی دانش با ١٣١ عنوان؛ مدیر فلاح با ٦٧ عنوان؛ شانی با ٦٦ عنوان؛ رهام اندیشه با ٤٣ عنوان؛ پایتخت با ٤٣عنوان؛ دانش حمام با ٣٩ عنوان، نارین رسانه با ٣٢ عنوان؛ مانگ با ٢٩ عنوان؛ چکامه باران با ٢٥ عنوان؛ سرافرازان البرز با ٢٥ عنوان؛ آوای ویانا با ٢٤ عنوان و نیبگ با ٢٤ عنوان به ترتیب ١٢ ناشر فعال البرز در چاپ کتاب در سال ١٣٩٤ بوده‌اند.

گفتنی است در استان البرز بیش ١٠٠ مرکز نشر مجوز دارد که از این تعداد ٦٢ مرکز نشر در سال ١٣٩٤ فعالیت مستمر داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار