دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : مقابله با داعش به تقویت جبهه مقاومت در برابر زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام منجر می‌شود.
کد خبر: ۲۲۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 03 May 2016

به گزارش تابناک کرمانشاه ، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدارهای جداگانه با آیات و علمای اعلام، حضرات زنجانی، مرتضوی، رضازاده، مروارید، سیدان و معصومی، با تشریح اوضاع خاص جهان اسلام و وضعیت جبهه مقاومت در سوریه، یمن، بحرین و تحولات اخیر عراق، به نفوذ جریان وهابیت و تکفیری اشاره کرد و با برشمردن نمونه‌هایی از خشونت داعش، این رفتارهای غیر انسانی را که به نام اسلام صورت می‌گیرد، توطئه‌ای از جانب سردمداران صهیونیسم جهانی و رژیم عربستان خواند.  
وی با تجلیل از ایستادگی و ایثار پاسداران و مدافعان حرم آل الله، آنان را حافظ امنیت منطقه خواند و فعالیت مستشاری نیروی‌های ایرانی در سوریه و عراق را به منظور مقابله با داعش، نمونه جهاد فی سبیل دانست که به تقویت جبهه مقاومت در برابر زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام منجر می‌شود. 
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تشریح نقش روشنگری علما و روحانیون در تبیین خطرات جریان تکفیری و داعش گفت: اما موضوع مهمتری که در این میان مطرح است، به نقش تاریخی روحانیت باز می‌گردد که  علما و مراجع می‌توانند در بخش آگاهی بخشی برای مردم و جوانان جهان اسلام روشنگری کنند و منابع نادرست عقیدتی جریانات تروریست تکفیری بر ملا شود. 
 رضایی با اشاره به اینکه، حوزه‌ها کار بزرگی را بر عهده دارند، یادآور شد: برخی مراجع عظام تقلید قم با درک حساسیت‌های موجود، روشنگری‌های خود را  شروع کردند تا ذهن مسلمانان منطقه را به این خطر که به آبرو و حیات اسلام آسیب می‌زند، متوجه شود. مراجع و علمای ساکن در جوار مرقد منور امام رضا(ع) در مشهد نیز به واسطه اهمیت و جایگاه حوزه علمیه مشهد و انبوه زائران حرم ثامن الائمه نقش ویژه ای در این روشنگری‌ها ایفا خواهند کرد.   علمای حوزه علمیه مشهد نیز ضمن آمادگی برای مقابله با جریان تکفیری و وحدت با علمای جهان اسلام بر خطر تکفیری‌ها تأکید کردند و آن را یک فتنه علیه جهان اسلام محسوب کردند.    
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار