استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: سرمایه‌گذاری در پتروشیمی اسلام‌آباد غرب تا ۱۵ سال از معافیت مالیاتی و عوارض گمرکی بهره مند هستند
کد خبر: ۲۲۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 06 May 2016
   به گزارش تابناک کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی استانداری، اسدالله رازانی در دیدار با یک هیئت سرمایه‌گذاری کره جنوبی که به همراه رئیس‌جمهور این کشور وارد ایران شده‌اند اظهار داشت: پتروشیمی اسلام‌آباد غرب یک موقعیت ویژه سرمایه‌گذاری در منطقه غرب است که دولت نیز از هرگونه سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت خواهد کرد.
استاندار کرمانشاه با اشاره به معافیت‌های مالیاتی و عوارض گمرکی سرمایه‌گذاری در این طرح گفت: امیدوارم در طرح  پتروشیمی اسلام‌آباد غرب زمینه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری برای دو طرف فراهم شود تا ایران و کره جنوبی از اجرایی شدن این طرح سودمند شوند.
وی افزود: کرمانشاه یک استان مستعد و مساعد برای هرگونه سرمایه‌گذاری است که این استان تا شعاع 200 کیلومتری خود مرکزیت 10 میلیون جمعیت را دارد و با داشتن نزدیک به 400 کیلومتر مرز مشترک با عراق و دو  مرز رسمی گمرکی با فاصله 20 کیلومتری موقعیت ویژه‌ای را برای هر‌گونه سرمایه‌گذاری دارد.
 رازانی گفت: پنج استان ایران با کشور عراق همسایه هستند و با آن کشور مبادلات تجاری دارند اما از مجموع 6 میلیارد دلاری که در سال گذشته از ایران به عراق صادر شد بیش از50 درصد آن از گمرکات استان کرمانشاه انجام شد و کرمانشاه تنها استانی است که با بخش کردنشین و عرب نشین عراق مرز مشترک و مبادلات تجاری دارد.
استاندار کرمانشاه افزود: فرودگاه بین‌المللی و خط راه‌آهن در آستانه بهره‌برداری از دیگر ویژگی‌های کرمانشاه است که می‌تواند استان کرمانشاه را به بغداد و دریای مدیترانه وصل کند. وی خاطرنشان کرد: در صورت عملیاتی شدن پروژه آزاد راه شمال غرب به جنوب غرب، جاده اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه به بندر ماهشهر جهت دسترسی به خلیج فارس در قالب این طرح توسعه می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
ساخت این هم صد سال طول میکشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار