سخنگوی هیئت رئیسه مجلس :
عبدالرضا مصری گفت:انتخابات هیئت رئیسه سنی مجلس دهم شورای اسلامی 8 خرداد و همزمان با شروع کار مجلس انجام می‌شود و گزینه‌های ریاست مجلس دهم نیز لاریجانی و عارف هستند.
کد خبر: ۲۲۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 09 May 2016
   به گزارش تابناک کرمانشاه عبدالرضا مصری  با اشاره به اینکه کاندیدای ریاست مجلس فراکسیونی که اکثریت اعضا را در مجلس دهم دارد، لاریجانی است، اظهار داشت:انتخابات هیئت رئیسه سنی مجلس دهم شورای اسلامی 8 خرداد و همزمان با شروع کار مجلس انجام می‌شود و گزینه‌های ریاست مجلس دهم نیز لاریجانی و عارف هستند.   
 وی با اشاره به نظرسنجی‌ها و اظهارنظرهای نمایندگان منتخب مجلس دهم پیرامون ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این نظرسنجی‌ها به‌طور قطع ریاست مجلس دهم با لاریجانی خواهد بود.
 منتخب مردم کرمانشاه در مجلس دهم با بیان اینکه یکی از شرایط رأی آوردن کاندیداها برای ریاست مجلس این است که کاندیدا و نماینده‌ای که از طرف فراکسیون خاصی برای مدیریت مجلس معرفی می‌شود باید تعداد رأی قابل قبولی را از مجلس کسب کند، افزود: اکنون لاریجانی رأی اکثریت فراکسیون مجلس دهم را دارد و به‌نظر من شاکله فضای عمومی مجلس و فراکسیون اصولگرایان که اکثریت اعضاء را دارد، به این سمت پیش می‌رود که لاریجانی را به ریاست مجلس دهم برگزینند. 
وی با اشاره به اعلام حمایت جمع کثیری از نماینده‌های مستقل مجلس دهم از ریاست لاریجانی، عنوان کرد: با این اوضاع احتمال می‌دهیم که جمعی از نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس نیز به لاریجانی رأی دهند.
 مصری با اشاره به دو دوره ریاست مجلس توسط لاریجانی، توان مدیریت سیاسی، تسلط و جامعیت بر امور و مسائل جامعه، سعه صدر را از ویژگی‌های لاریجانی برای ریاست مجلس دهم دانست و بیان کرد: قوه مقننه یکی از سه قوای مهم کشور است و فردی که ریاست مجلس را دارد، باید دارای این‌چنین ویژگی‌هایی باشد.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس مدیریت و ریاست قوه مقننه را از امور بسیار سخت دانست و گفت: لاریجانی در این دو دوره ریاست مجلس نشان داده که از عهده این مدیریت برمی‌آید و توانسته ارتباط و تعامل مناسبی را در بین سه قوه ایجاد کند.
 وی پیرامون ترکیب هیئت رئیسه مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: ابتدا باید فراکسیون‌های مجلس شکل بگیرد و سپس این فراکسیون‌ها تعدادی نامزد برای مسئولیت‌های مختلف به مجلس معرفی کنند و بعد از برگزاری انتخابات نتیجه آن در صحن علنی مجلس بر اساس آیین‌نامه انجام می‌شود و در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد و نمایندگان نیز بنا به فعالیت خاصی که از آن فراکسیون خاص مدنظر دارند به این کاندیداها رأی می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار