آموزش و پرورش کرمانشاه :
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه :هجدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز هم‌زمان با سراسر کشور 30 اردیبشهت ماه سال‌‌جاری در اردوگاه شهید باهنر کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۳۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴ 18 May 2016
      به گزارش تابناک کرمانشاه، مرزبان نظری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه، اظهار کرد: هجدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز هم‌زمان با سراسر کشور به‌ 30 اردیبشهت ماه سال‌‌جاری در اردوگاه شهید باهنر کرمانشاه برگزار می‌شود.
 وی رویکرد مهم این جشنواره را گسترش عدالت آموزشی با همت خیران مدرسه‌ساز و توسعه مشارکت‌ها از سوی خیران عنوان کرد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره تکریم از خیران، ارتقای سطح فرهنگ مشارکت عمومی و تشویق مردم برای مشارکت در امر ساخت‌ و ساز است. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی در سطح استان است که به‌دلیل کمبود اعتبارت دولتی راکد مانده و نیازمند همت والای خیران است.
 نظری با بیان اینکه بهره‌مندی دانش‌آموزان نقاط محروم از سیستم‌های آموزشی پیشرفته با همت خیران یکی دیگر رویکردهای برگزاری این جشنواره است، افزود: در جشنواره هفدهم که سال قبل برگزار شد، در مجموع چهار میلیارد و 200 میلیون تومان کمک از خیران جمع‌آوری شد.
این مسؤول با اشاره به حضور 400 خیر مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی در استان کرمانشاه، اظهار کرد: چنانچه هر خیری 30 درصد هزینه ساخت یک مدرسه را پرداخت کند، پروژه به‌ نام خود او ثبت خواهد شد.
وی به فعالیت بنیاد برکت در راستای کمک به ساخت مدرسه اشاره کرد و افزود: این بنیاد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و زیر نظر مقام معظم رهبری است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه کار ساخت 24 مدرسه در قالب 85 کلاس درس از سوی بنیاد برکت در استان انجام شده، گفت: این پروژه‌ها با اعتبار 40 میلیارد ریال و زیر بنای 64 هزار مترمربع انجام گرفت.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار