رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات تهران، از فعالیت 11 خانه تخصصی در سرای محلات تهران خبر داد.
کد خبر: ۲۴۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 05 June 2016
سید مرتضی موسوی در نشست خبری گفت: این خانه ها برای یکپارچه سازی فعالیت 352 سرای محله تهران فعال شده است.

وی افزود: خانه های قرآن و عترت، هنر و ادبیات،آموزش های شهروندی،خانواده و سبک زندگی، دانش و پژوهش، فناوری اطلاعات و فضای مچازی، جهاد و ایثار، سلامت و محیط زیست، ورزش و تفریحات سالم، خدمات اجتماعی و دوام و ایمنی در سرای محلات فعال شده اند.

موسوی با بیان اینکه در برخی از سرای محلات برخی خانه ها با هم ادغام شده اند، گفت: زیر مجموعه هر خانه کانون های تخصصی تشکیل شده است.

وی افزود: تشکیل هیئت های امنای محلات به عنوان اتاق های فکر در کنار سرای محلات از دیگر فعالیت های ستاد ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات است.

موسوی اضافه کرد: شورایاری ها به عنوان نمایندگان شورای شهر در محلات نظارت می کنند و رابط مردم با مسئولان است اما ستاد ساماندهی به عنوان بازوی اجرایی برای مشارکت اجتماعی شهروندان در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی محلات فعال است.

وی گفت: گزارش عملکرد و و دستاوردهای سرای محلات و نقاط قوت و ضعف آن ها با همکاری دانشگاه تهران تهیه می شود.

موسوی در ادامه از اجرای طرح گفتمان مطهر در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: مدیران محلات و روسای خانه های قرآن و عترت در قالب این طرح با اندیشه های استاد شهید مرتضی مطهری آشنا می شوند.

وی گفت: متون این دوره های فشرده در چهار سطح با همکاری استادان دانشگاه تدوین شده و در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهی ارائه می شود.

موسوی اضافه کرد: مسابقاتی نیز با جوایز نفیس برای شرکت کنندگان در این دوره ها براساس مفاهیم آموزشی آن برگزار می شود.

موسوی در ادامه افزود: برای تقویت توانایی های مدیران خانه های تخصصی یازده گانه سرای محلات، پس از ماه مبارک رمضان اردوهای جهادی برگزار و تدابیر ابلاغی سال 1395 به صورت تخصصی به آنان ابلاغ می شود.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در دوره جدید مدیریت محلات 51 درصد مدیران را آقایان و 49 درصد آنان را بانوان تشکیل می دهند که نشانگر افزایش مشارکت بانوان در این سطح است.

وی گفت: 195 نفر از مدیران محلات بین 25 تا35 سال،69 نفر35 تا 45 سال،22 نفر 45 تا 55 سال و 18 نفر بالای 55 سال سن دارند که نشانگر مشارکت جوانان است.

موسوی افزود: مشارکت ها در سرای محلات کاملا داوطلبانه و بدون رابطه استخدامی با شهرداری است اما برای بیمه آنان که نیاز به همکاری سازمان تامین اجتماعی است، پیگیری های لازم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی یکی از اهداف هشتگانه حوزه مدیریت محله است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار