گفتگوبا تابناک
سیّد رامین مؤذنی گفت:باید از عبدالرضا شعبانی پرسید آیا شما فقط در مسند شهرداری می توانید از توانایی های خود در راستای خدمت به جامعه استفاده کنید که اینهمه مشتاقانه اصرار به بازگشت دارید؟
کد خبر: ۲۴۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 08 June 2016













 عبدالرضا شعبانی شهردار برکنار شده شهر کرمانشاه که چند ماه قبل طی دو مرحله استیضاح اعضاء شورای اسلامی شهرکرمانشاه صندلی شهرداری را به حامد لعل بخش بعنوان سرپرست شهرداری سپرده بود در آخرین روز ماه شعبان و در حالی که مسئولین شهر خود را آماده برگزاری جلسه معارفه آرش رضایی درجایگاه شهردار کرمانشاه میکردند با حکم دیوان عدالت اداری مجدداً بر صندلی شهرداری کرمانشاه جلوس کرد.
 غرض از نگارش این مطلب حمایت و یا رد هیچکدام از افرادی که ذکر شد نمی باشد چرا که توانایی افراد باید در مبحثی دیگر مورد بررسی قرار گیرد امّا آنچه که باید بدان پرداخت موضوع جایگاهها و اصراربر خدمت به جامعه در یک مسند خاص می باشد.
 یکی از وظایف شورای اسلامی هر شهر انتصاب و یا عزل شهردار با در نظر گرفتن شرایط قانونی درج شده در شرح وظایف شوراهای اسلامی شهر می باشد. چگونه است که اعضاء موافق استیضاح عبدالرضا شعبانی در شورای اسلامی شهر (10 نفر) اذعان به قانونی بودن برکناری شعبانی دارند و مخالفین این استیضاح (5 نفر) آن را غیر قانونی می دانند؟ آیا شورای اسلامی شهر کرمانشاه دارای دو قانون متفاوت می باشد؟ یک قانون برای 10 نفر و یک قانون برای 5 نفر؟ این درحالیست که سید احسان احسانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه طی مصاحبه ای که در تاریخ 29 فروردین ماه 95 با رسانه ها داشت عنوان کرده بود که فرمانداری کرمانشاه استیضاح شعبانی را قانونی اعلام کرده. اگر این استیضاح قانونی بوده پس چگونه و با کدام قانون! ایشان دوباره به جایگاه شهرداری بازگشتند؟ یا فرماندار کرمانشاه بر قانون اشراف ندارد و یا لابی شعبانی ها پرزورتر و قدرتمندتر از قانون میباشد.
 ضمن اینکه باید اعتراف کرد که از زمان انتصاب رنجبر بعنوان فرماندار کرمانشاه تاکنون موردی از تخلف قانونی از ایشان دیده نشده. باید از عبدالرضا شعبانی پرسید آیا شما فقط در مسند شهرداری می توانید از توانایی های خود در راستای خدمت به جامعه استفاده کنید که اینهمه مشتاقانه اصرار به بازگشت دارید؟ چرا که از بزرگان شنیده ایم که فرد خدمتگزار در هر جایگاه و منصبی می تواند برای جامعه خود مفید بوده و خدمت نماید و هیچوقت برای کسب جایگاه پافشاری نمیکند.
 اما سئوالی که هم اکنون ذهن مردم را به خود مشغول کرده این است که تکلیف آرش رضایی چه میشود؟ آیا مراحل قانونی طی شده به منظور صدور حکم شهرداری او متوقف خواهد شد؟ اگر اینچنین است که باید برای دموکراسی موجود در دولت تدبیر و امید در خصوص صیانت از جایگاه اعضاء شورای اسلامی شهر تأسف خورد ، و اگر مراحل صدور حکم آرش رضایی تا انتها انجام پذیرد مسئولین چگونه میخواهند عبدالرضا شعبانی را از صندلی شهرداری جدا کنند؟
چهارمین شورای اسلامی شهر کرمانشاه که در طول سه سال گذشته خود آبستن حوادث گوناگون بوده با بازگشت دوباره شعبانی به شهرداری کرمانشاه اعتبار خودش را بیش از پیش در بین مردم از دست رفته احساس می کند و اعضاء آن باید برای بازگشت اعتبار خود راهی طولانی را طی کنند.
موضوع دیگر اینکه با این فرآیند قطعاً در آینده اکثریت اعضاء شورای اسلامی شهر و شهردار ابقاء شده هیچگونه تعاملی با یکدیگر نخواهند داشت و هر کدام از طرفین برای محق نشان دادن خود در پی زیر سئوال بردن طرف مقابل خواهند بود که بازنده اصلی این تقابل کسی نیست به غیر از مردم مظلوم و زجر کشیده کرمانشاه که با هزار امید و آرزو چشم به درایت مسئولین خود دوخته بودند تا مشکلات کلان شهر! آنها یکی پس از دیگری حل شود و دیگر دغدغه های موجود را شاهد نباشند اما زهی خیال باطل ،چرا که با این شرایط مردم شریف کرمانشاه باید حداقل تا یکسال آینده و تا پایان دوره چهارم شورای اسلامی شهر کرمانشاه خود را آماده مواجه با تنش ها و مشکلات بوجود آمده از عدم درایت مسئولین استان کنند.
 در این بین افرادی هم هستند که اهرم قدرت حزب اعتدال و توسعه و معاون رئیس جمهور را فراتر از قانون دانسته و با توجه به اینکه محمد رضا شعبانی (برادر عبدالرضا شعبانی) مسئولیت این حزب را در کرمانشاه بعهده دارد از شعبانیزه شدن مدیریت در استان کرمانشاه خبر میدهند.
حال جا دارد دولت تدبیر و امید! که با شعار قانون مداری وارد عرصه انتخابات شد حداقل در استان کرمانشاه این شعار را ثابت کرده و دیوار بی اعتمادی بوجود آمده را فرو ریزد. -
سیّد رامین مؤذنی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
منصور احمدنیا
|
United Kingdom
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
احسنت ،حرف دل مردم را زدید
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
آقای دکتر شعبانی بسیار پرکار بودند واگر در سمت خود باقی می ماند مثمر ثمر بودند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار