دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه:
دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: نخستین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی دینی با عنوان "محراب قلم" ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۴۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 08 June 2016
  به گزارش تابناک کرمانشاه طیب صفری اظهار داشت: «موضوعات دینی و مذهبی با اولویت مسائل روز جهان و جامعه»، «شعار سال»، «شناسائی چهره جریانات تکفیری»، «نقش قرآن در جامعه و قصص قرآنی» و «شهدای مدافع حرم» از جمله محورهای این جشنواره هستند.
 دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: «قصص قرآنی»، «آشنایی با مسجد و کانون‌ها»، «موضوعات دینی جذاب»، «زندگینامه پیامبران و ائمه» از جمله موضوعات بخش کودک و نوجوان است.
صفری با بیان اینکه هر نویسنده مجوز ارسال تنها پنج اثر به دبیرخانه جشنواره را دارد اظهار کرد: نویسندگان تا 25 خرداد ماه برای ارسال آثار فرصت دارند و آثار برگزیده با حمایت معاونت فرهنگی هنری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چاپ می‌شود.
 وی از فعالیت 510 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه به مناسبت اوقات فراغت خبر داد و گفت: فعالیت‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از بیستم تیر ماه آغاز می‌شود و تا بیستم شهریور ماه ادامه دارد.
 صفری با بیان اینکه حمایت‌های مالی و معنوی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برای برنامه اوقات فراغت افزایش یافته است عنوان کرد: سال گذشته با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با تبلیغات حوزه علمیه قم مقرر شد در طول تابستان امسال تعدادی از روحانیون خبره این مرکز کلاس‌ها و برنامه‌هایی در سطح کانون‌های فرهنگی مساجد برگزار کنند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری کلاس‌های متنوع بستگی به ظرفیت کانون‌ها دارد گفت: در کانون‌های مساجد فعالیت فرهنگی و هنری همچون آموزش قرآن و احکام و فعالیت‌هایی همچون صنایع‌دستی و آموزش کامپیوتر انجام می‌شود.
صفری با بیان اینکه برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی ورزشی از دیگر برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه است افزود: اردوهای زیارتی، تفریحی و آموزشی در طول تابستان برای اعضای کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.
 وی با اشاره به اینکه تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان کرمانشاه براساس مصوبات در حال افزایش است اظهار کرد: به طور معمول هزینه ناچیزی از طرف اعضای کانون جهت شرکت در برنامه‌های اوقات فراغت و احساس مشارکت بیشتر پرداخت می‌شود که در بسیاری از موارد این مبلغ نادیده گرفته می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار