مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:
مديركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم و تاثیرگذار در احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری پرداخت تسهیلات کم بهره جهت نوسازی ساختمان‌ها و ابنیه مسکونی این بافت‌ها است.
کد خبر: ۲۴۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 12 June 2016
    به گزارش تابناک كرمانشاه، عبدالله بهادری با اشاره به سياست وزارت راه و شهرسازی و البته تأكيد و پيگيری مقام عالی وزارت در مقوله احيای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری گفت: به منظور بسترسازی و تسهیل‌گری مسير نوسازی اين بافت‌ها بر اساس مصوب هيأت وزيران تسهیلات یارانه‌ای را به متقاضیان نوسازی پرداخت می‌نماید.
بهادری افزود: بر اساس مصوبه مذكور دولت متعهد است ۱۰ درصد از سود جاری تسهیلات بانکی را بعنوان یارانه به تسهیلات نوسازی بافت فرسوده پرداخت نماید تا بدینوسیله ساکنین و انبوه سازان تشویق به نوسازی در این محلات و محدوده‌ها گردند.
 مديركل راه شهرسازی استان كرمانشاه در پايان، ضمن تأكيد بر اين مهم كه احيای بافت‌های ناكارآمد صرف نظر از زيباسازی سيمای شهری از لحاظ ارتقای وضعيت فرهنگی و اجتماعی اين محلات بسيار مؤثر است، تصريح كرد: مبلغ تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در شهر کرمانشاه ۴۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها ۳۰ میلیون تومان بوده و مدت بازپرداخت آن ۱۲ سال است که از این مدت ۲ سال مربوط به دوران مشارکت است.
گفتنی است، از تسهیلات مذکور در سال گذشته مجموعا ۲۴۵۰ واحد به این استان اخصاص یافت که تاکنون ۷۵۰ واحد به بانک‌های عامل معرفی و قرارداد منعقد نموده‌اند و ۱۷۰۰ سهمیه باقی مانده، که اداره کل راه و شهرسازی استان كرمانشاه، نسبت به معرفی متقاضیان تا سقف سهمیه تخصیصی اعلام آمادگی كرده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار