آلودگی آب هرسین
آلودگی آب شرب شهرستان هرسین مقصر انسانی ندارد، اما حل نشدن این مشکل پس از چند هفته قطعا ناشی از ناتوانی مسؤولان دولتی در حل این موضوع است که در این زمینه اظهارنظرهای مختلفی بیان شده است.
کد خبر: ۲۴۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 12 June 2016
   به گزارش تابناک کرمانشاه، وضعیت آب شرب آلوده شهرستان هرسین موجب اعتراض مردم نسبت به عملکرد مسؤولان مربوطه مبنی بر ناتوانی در اصلاح این وضعیت شده و حاشیه‌های بسیاری نیز به‌دنبال داشته است.
 مردم شهرستان هرسین به تدین و انقلابی بودن شهرت دارند و امتحان خویش را در وفاداری به انقلاب اسلامی اثبات کرده‌اند که در مدت چندین هفته اخیر آب سالم لوله‌کشی برای استفاده ندارند و مسؤولان دولتی بدون بیان علت این موضوع، چند روز پیش از تصفیه و سالم‌سازی آب شرب این شهرستان خبر دادند. ب
براساس این گزارش، آلودگی آب شرب در اغلب مناطق این شهرستان مشاهده می‌شود و این آلودگی به حدی زیاد است که به‌وضوح قابل مشاهده است به نحوی که نه تنها برای مصارف خوراکی قابل استفاده نیست، بلکه مردم هرسین در مصارف غیرخوراکی نیز از آب لوله‌کشی استفاده نمی‌کنند و این موضوع منجر شده تا موضوعاتی همچون آلودگی هسته‌ای این شهرستان در شبکه‌های اجتماعی بیان شود.
    معاون فرماندار هرسین  گفت: عده‌ای از افراد روز پنج‌شنبه به وضعیت آب آلوده شهرستان هرسین اعتراض کردند که فرماندار با حضور در میان آنان، از آن‌ها دعوت کرد به داخل مسجد جامع شهر بیایند و ضمن ارائه توضیحات لازم در مورد اقدامات انجام گرفته برای سالم‌سازی وضعیت آب این شهرستان، شهروندان را به حفظ آرامش دعوت کرد.
 وی با اشاره به اینکه این ماجرا بدون دخالت فیزیکی و تنش و درگیری خاتمه یافت، بیان داشت: برخی افراد چشم خود را روی واقعیت می‌بندند، وگرنه آب شرب شهرستان هرسین در حال حاضر دیگر آلودگی ندارد و این گفته براساس بررسی‌های نهادهای مربوطه است. *آب شرب هرسین آلوده نیست
این مسؤول با بیان اینکه دستگاه‌های متولی کدورت‌سنجی و اقدامات اولیه را هر روز انجام می‌دهند، تصریح کرد: آب این شهرستان در حال حاضر آلوده نیست و همان‌طور که در زمان آلوده بودن آب، اعلام کردیم تا مردم از آب سالم استفاده کنند، امروز نیز اعلام می‌کنیم آلودگی رفع شده است.
وی با تاکید بر اینکه عده‌ای سودجو که در این شرایط روزانه میزان زیادی آب معدنی به فروش می‌رسانند اقدام به شایعه‌پراکنی می‌کنند، تصریح کرد: این افراد برای ادامه فروش آب معدنی از ناسالم بودن آب شهرستان هرسین برخلاف واقعیت دم می‌زنند.
  حل مشکل آب شرب هرسین زمان‌بر است صحبت‌های این مسؤول در حالی است که اسدالله رازانی روز گذشته در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کرمانشاه اظهار کرده بود که حالا اینکه یک منبع آب دچار آلودگی شده، کوتاهی ما نیست و البته ما هم به موقع تدبیر کردیم که حل آن زمان می‌برد.
   یک شهروند هرسینی در مورد آلودگی آب این شهرستان، اظهار کرد: آب آلوده چندین هفته است که آسایش زندگی ما را گرفته است و ما برای تهیه آب شرب باید مشقات زیادی تحمل کنیم.  آب‌رسانی سیار به اندازه کافی انجام نمی‌گیرد احمد مرادی با تاکید بر اینکه آب تانکرها به اندازه کافی توزیع نمی‌شود و ما مجبور هستیم آب معدنی بخریم، متذکر شد: آب شرب شهرستان هرسین در نگاه سطحی هنوز آلوده به نظر می‌رسد و مسؤولان چرا نباید دلیل این آلودگی را شفاف توضیح بدهند؟  ث
 امام جمعه شهرستان هرسین  تاکید کرد: مواضع من همان مواضع قبلی است که گفتم و این وضعیت را مورد انتقاد قرار داد.  امام جمعه شهرستان هرسین در سخنانی از وضعیت موجود انتقاد کرده بود و البته با دعوت مردم به آرامش و ذکر خدمات انجام گرفته، خواستار رفع این مشکل شده بود که همان‌طور که در سطور قبل آمد،
  امیدواریم مسؤولان مربوطه به‌دور از جنجال‌آفرینی و منحرف کردن افکار عمومی برای سالم‌سازی آب شرب شهرستان هرسین هر چه سریع‌تر اقدام کنند و در تمام مراحل اطلاع‌رسانی سریع و گسترده‌ای به مردم داشته باشند؛ آلودگی آب شرب شهرستان هرسین مقصر انسانی و خطای فردی ندارد، اما حل نشدن این مشکل پس از چند هفته قطعا ناشی از ناتوانی مسؤولان دولتی در حل این موضوع است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار