دامپزشکی استان کرمانشاه:
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، گفت: احتمال شیوع تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل تابستان وجود دارد و دامداران باید نسبت به سم پاشی بدن و جایگاه دام خود اقدام کنند
کد خبر: ۲۴۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶ 14 June 2016
   به گزارش تابناک کرمانشاه، مجید همتی با اشاره به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل تابستان، اظهار کرد: تب کریمه کنگو نوعی بیماری ویروسی است که مشترک بین انسان و دام بوده و بدون هیچ‌گونه علامتی در دام دیده می‌شود.
وی ادامه داد: این بیماری در انسان بسیار خطرناک است و با تب آغاز شده و دارای علائمی مانند بی‌اشتهایی، تهوع، سردرد است و در نهایت موجب پارگی دیواره مویرگ‌ها در مغز و سکته مغزی می‌شود.
به گفته رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، این بیماری در دام از راه‌های مختلفی انتقال می‌یابد و مهمترین ناقل تب کریمه کنگو، کنه‌ها هستند و علاوه بر آنها گروهی از حشرات نیز عامل انتقال بیماری به شمار می‌روند.
 همتی به دیگر راه‌های انتقال بیماری تب کریمه کنگو از دام به انسان اشاره کرد و گفت: خون و ترشحات دام آلوده تهدیدی بزرگ برای افرادی است که گوشت قرمز مورد نیاز خود را از کشتارهای خیابانی  و غیر مجاز تهیه می‌کنند.
این مقام مسئول بیان کرد: فردی که دچار این بیماری شود خون و ترشحات او نیز در بیمارستان می‌تواند عاملی برای انتقال باشد.
 وی با اشاره به سم پاشی  بدن و جایگاه‌های دام زیر نظر کارشناسان اداره کل دامپزشکی در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری، افزود: دامداران بایستی به طور مرتب و مستمر جایگاه و بدن دام‌های خود را سم پاشی کنند.
 همتی با بیان اینکه قصاب‌ها، دامداران، دامپزشکان، پرستاران، سلاخ‌ها و افراد شاغل در میدان دام بیشتر در معرض این بیماری هستند، گفت: قصاب‌ها و سلاخ‌ها باید از لباس مخصوص و همچنین تجهیزات لازم همچون ماسک، روپوش و چکمه استفاده کنند و در زمان کار علاوه بر اینکه از خوردن و آشامیدن پرهیز کرده از گذاشتن چاقو میان دندان‌ها نیز خودداری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار