نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس نهم که از راهیابی به مجلس جدید بازماندند به این سؤال پاسخ دادند که «بعد از دوران نمایندگی چه می‌کنید»؟
کد خبر: ۲۴۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 14 June 2016
     به گزارش تابناک کرمانشاه، نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی به پایان رسید که هفت نفر از هشت نماینده استان کرمانشاه امکان حضور در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پیدا نکردند و با توجه به اتمام دوره نمایندگی آنها این سئوال مطرح است که «با اتمام دوره نمایندگی در کجا مشغول خواهند شد؟». سیدسعید حیدری طیب، محمد رزم نماینده کرمانشاه، حجت‌الاسلام وحید احمدی نماینده صحنه، هرسین و کنگاور، علی جلیلیان نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو، سید فتح‌اله حسینی نماینده سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب، محمدابراهیم محبی نماینده سنقرکلیایی و نعمت‌اله منوچهری نماینده پاوه و اورامانات هفت نماینده استان کرمانشاه بودند مورد سئوال قرار گرفتند.
محمدابراهیم محبی پزشکی است که در دوره نهم مجلس نمایندگی مردم سنقروکلیایی را بر عهده داشت. وی در پاسخ به این سئوال «با اتمام دوره نمایندگی خود، چه می‌کنید؟» گفت: خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار بزرگی است و برای انقلاب و نظام اسلامی از ابتدای صدر اسلام تاکنون زحمات بسیاری کشیده شده و ما هم به عنوان سرباز کوچک نظام و خادم مملکت در هر عرصه‌ای که نیاز باشد و در رفع حوائج مردم خدمت خواهیم کرد.
 محبی افزود: بنده پزشک هستم و در دوره نمایندگی مجلس رئیس فراکسیون هلال احمر در حوزه بهداشت و درمان بودم و در مقطعی نیز عضو کمیسیون عمران در وزارت راه بودم زیرا یکی از مقاطع تحصیلاتم در رشته عمران بوده است و با اطلاع و علاقه قدم در این عرصه گذاشته و یکی از نتایج بزرگ آن تصویب طرح آزاد راه کربلا بود. در حال حاضر چند پیشنهاد از سوی وزارت بهداشت و درمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شده اما اگر در وزارتخانه راه و کمیسیون عمران زمینه کاری به وجود آید پس از ارزیابی اگر ببینم حضورم در آن مسند، مثبت است می‌پذیرم.
نعمت‌‌الله منوچهری به مدت دو سال ناظر شورای عالی نظام پرستاری و بیمه سلامت در مجلس نهم بود و نمایندگی مردم پاوه و اورامانات را بر عهده داشت که در دوره دهم نتوانست از حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات به خانه ملت راه یابد.
 وی سابقه حضور در عرصه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت و درمان و نظام بیمه سلامت و تامین اجتماعی را دارد.
منوچهری گفت که وزیر بهداشت در سوم خرداد و قبل از اتمام مجلس نهم وزیر بهداشت حکم مشاور در امور بیمه را برای او صادر کرده که از این پس در این جایگاه به فعالیت ادامه می‌دهد و به دلیل اینکه در دوره نمایندگی ارتباط تنگاتنگی با وزارت بهداشت و طرح تحول در نظام سلامت داشته پیگیر این موضوعات خواهد بود
علی جلیلیان نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو نماینده دیگری از مجلس نهم بود که مورد سئوال ما واقع شد و گفت که پیش از نمایندگی قاضی دادگستری شهرستان کرمانشاه بوده است و اکنون به عنوان دادیار دادسرای دیوان عالی کشور انتخاب شده و در صورت نیاز با دانش دکترای حقوق تخصصی با دانشجویان در عرصه علم و پژوهش در دانشگاه نیز همکاری خواهد کرد.
محمد رزم که در انتخابات دوره نهم مجلس از حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه راهی بهارستان شد و در مجلس نهم به عنوان نائب رئیس دوم کمیسیون قضایی انتخاب شد، گفت: علاقه‌ای به مسئولیت کشوری ندارم و اگر مسئولیت استانی به من پیشنهاد شود، می‌پذیرم زیرا خودم و فرزندانم به زندگی در تهران علاقه نداریم. و در پاسخ به این سئوال که حالا که دوران نمایندگی شما به اتمام رسیده چه می‌کنید؟ افزود: پیشنهاداتی شده است که در هفته آینده تکلیف نهایی آنها مشخص می‌شود و قبل از نمایندگی معاون قضایی دادگستری استان کرمانشاه بودم و هنوز هم ابلاغ حکم مستشار دادگاههای تجدیدنظر استان کرمانشاه را دارم.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد گمانه‌زنی برخی از سایت‌ها در رابطه با پیشنهاد معاونت پارلمانی قوه قضاییه گفت: خود من هنوز این خبر را نشنیده‌ام  و در مورد این پیشنهاد چیزی به من گفته نشده است.
حجت‌الاسلام وحید احمدی یکی دیگر از نمایندگان دوره نهم مجلس از حوزه انتخابیه صحنه، هرسین و کنگاور بود که در پاسخ به سوال ما بیان کرد: من کارمند وزارت خارجه هستم و هم‌اکنون در مرخصی به سر می برم و چند پیشنهاد از مراکز مختلفی مطرح شده اما به دلیل عدم تجربه در آن حوزه‌ها، تصمیم گرفته‌ام به فعالیت در وزارت خارجه ادامه دهم و بقیه پیشنهادات را نمی‌پذیرم.
شیخ احمدی در دوران نمایندگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بود و رشته تحصیلی خود را در گرایش حقوق گذرانده و از دوره سوم نمایندگی به استخدام وزارت خارجه درآمد و تمام گمانه‌زنی‌ها درباره انتصابات بعد از دوره نمایندگی  خود را رد کرد و گفت: در آستانه بازنشستگی قرار دارم و باید منتظر بمانم که در آینده چه وضعیتی پیش می‌آید.
 امکان طرح سئوال درباره فعالیت سیدسعید حیدری‌طیب نماینده شهرستان کرمانشاه در مجلس نهم و فتح‌الله حسینی نماینده سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب در مجلس نهم پس از پایان دوره نمایندگی ایجاد نشد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار