آموزش و پرورش:
محمد رضا مقدسی کارشناس تاب آوری و مشاورمعاونت پرورشی ناحیه 3آموزش وپرورش کرمانشاه گفت:داشتن برنامه واستفاده بهینه از اوقات فراغت باعث توسعه ی تاب آوری روان شناختی و اجتماعی خواهد بود.
کد خبر: ۲۴۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 15 June 2016













 به گزارش تابناک کرمانشاه محمد رضا مقدسی امروز در پایان جلسه ای که با حضور نمایندگان نواحی سه گانه آموزش و پرورش در خصوص طرح جامع اوقات فراغت برگزار شد ضمن بیان تاکید فرماندار در این خصوص اظهار داشت:پیرو جلسه ای که در بیست وسوم  همین ماه برای ساماندهی اوقات فراغت در محل فرمانداری کرمانشاه برگزار شد یکی از ماموریت های مهم که به آموزش و پرورش سپرده شد ضرورت طرحی جامع است برای ساماندهی خدماتی که در این خصوص به کار گرفته می شود. 
 وی ادامه داد:به همین منظور امروز جلسه ای در سطح معاونین برگزار شد که زوایای پنهان و ابعاد مختلف کار به بحث گذاشته شد ودر نهایت با الهام گرفتن از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حفظ سلامت و تاکید ایشان بر آسیب های اجتماعی و مقابله موثر با این موضوع مقرر گردید :
 
1-طرح فشرده اجرایی و آموزشی به صورت مکتوب در اولین فرصت تهیه ، تنظیم وبه کار گروه ارائه شود .
2-با رایزنی و گفتگو سازمان ها و دستگاه های  دولتی و مردمی تعیین شدند وما در هر مرحله از کار برحسب نیاز از کارشناسان دعوت  می کنیم  و نظر آنها  لحاظ خواهد شد .
 
3-دبیر خانه و مکاتبات اداری وستادی این کار گروه برای اولین طرح جامع اوقات فراغت که در سطح کشور در حال شکل گرفتن است  که یکی از نواحی هم در این خصوص همراهی می کنند و مسولیت دبیر خانه را بر عهده می گیرند.همچنین ریاست آن به عهده فرمانداراست.
مقدسی بیان داشت: چالش این است چراضرورت دارد که مسئله بهینه سازی اوقات فراغت را بازبینی کنیم ؟ در سال های پیش گستردگی خانواده ساختار و ترکیب های اجتماعی مارا با یک مسئله اجتماعی روبرو نمی کرد اماامروز مابا یک مسئله  نسبتا جدید ،مدرن ، فرابخشی واجتماعی به عنوان اوقات فراغت مواجه هستیم از طرفی تعطیلات طولانی و خسته کننده است واز این حیث ممکن است دچار فرسودگی شغل ،خستگی عاطفی و تبعاتی ازاین دست باشیم. وی تاکید کرد:بی برنامگی در حوزه ی اوقات فراغت می تواند باعث آسیب باشد. بسیاری از صدمات و آفات اجتماعی هنجار شکنی  ها و نادیده گیری قواعد اجتماعی ناشی از عملکرد ضعیف سازمان های متولی در خصوص بهینه سازی اوقات فراغت می تواند باشد.
این کارشناس تاب آوری افزود:ما امید وار هستیم تدوین اولین طرح جامع بهینه سازی اوقات فراغت در کرمانشاه بتواند این خدمات ونتایج در خشان را به همراه داشته باشد. اول بتوانیم نیاز سنجی انجام دهیم  دوم امکان سنجی داشته باشیم ونیاز مخاطب ، مسئله سن ،جنسیت وبه روز بودن خدمات ارائه شده توسط سازمان ها و مراکزی که خدمات را ارائه می دهند مد نظر قرار دهیم .   محمد رضا مقدسی اشاره کرد :اولویت وتاکید بر کیفی بودن خدمات ارائه شده در سامانه جامع اوقات فراغت هم از مسائل دیگری بود که در جلسه امروز مفصل راجع به آن صحبت شد.
 وی یاد آور شد:مسئله دیگر آن است که ما  باید یک نظام ارز یابی و سنجش برای غنی سازی اوقات فراغت داشته باشیم و یکی از مسائلی که به تفصیل مورد بحث قرار گرفت مشارکتی کردن فضا و ظرفیت های بخش خصوصی در حوزه اوقات فراغت و استفاده بهینه از آن بود.
 مقدسی هشدار داد:مسئله اوقات فراغت مانند یک تیغ دولبه می تواند منشا خیر وبرکت وسبب ارتقا ء سلامت و توسعه نشاط اجتماعی باشد .از طرفی دیگر هم اگر ما بی برنامه باشیم .به غیر از اتلاف منابع مالی وانسانی می تواند منشا آسیب هم باشد . بنابراین ضرورت کار درایجاد اولین طرح جامع بهینه سازی اوقات فراغت در استان کرمانشاه از این حیث مورد تاکید قرار می گیرد .  وی درپایان گفت :مسئله اوقات فراغت یک مسئله اجتماعی است وشایسته می باشد که از ظرفیت های کارشناسان علوم اجتماعی ،مددکاران بهره ببریم .بی نظمی و آشفتگی در زمینه اوقات فراغت می تواند جامعه مارا آسیب پذیر کند.همانطور که داشتن برنامه و استفاده بهینه از اوقات فراغت باعث توسعه تاب آوری روانشناختی و اجتماعی خواهد بود.     
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار