آب و فاضلاب کرمانشاه:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از احداث مخازن آب در چهار شهرستان استان کرمانشاه با ظرفیت مجموع 28 هزار مترمکعب خبر داد.
کد خبر: ۲۴۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰ 18 June 2016
به گزارش تابناک کرمانشاه منصور کیاور  با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای احداث یک مخزن پنج هزار مترمکعبی در شهرستان سرپل‌ذهاب انجام گرفته است، اظهار داشت: این اقدام با بررسی‌های کارشناسی و فنی انجام گرفته است و جوانب کار سنجیده شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه مجل انجام این پروژه را منطقه سرآب‌گرم شهرستان سرپل‌ذهاب اعلام کرد و هدف از انجام این اقدام را مرتفع ساختن معضل کم آبی در این شهرستان عنوان کرد تا محله‌ها و مکان‌هایی که در مناطقی با ارتفاع زیاد قرار دارند، مشکلی در زمینه دسترسی به آب نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه فصل گرما همواره با افزایش مصرف آب همراه است و براساس بررسی‌های علمی و کارشناسی ساعاتی به‌عنوان زمان اوج مصرف اعلام شده است، تصریح کرد: اغلب شهروندان در این ساعات بنا به‌دلایل مختلف اقدام به استفاده از آب می‌کنند و مصرف هم‌زمان آب در مناطق مختلف منجر به کم شدن فشار آب می‌شود.
 این مسؤول تامین آب در ساعات اوج مصرف برای مناطق مرتفع شهر را اقدامی مهم و سنگین توصیف کرد و متذکر شد: برنامه‌ریزی برای احداث مخزن یاد شده در شهرستان سرپل‌ذهاب براساس نگاه فنی و تخصصی انجام گرفته است تا مشکل کاهش فشار آب و قطعی آب در مناطق مربوطه رخ ندهد. کیاور میزان پیشرفت مخزن پنج هزار مترمکعبی ذخیره آب در شهرستان سرپل‌ذهاب را بیش از 70 درصد عنوان کرد و ادامه داد: تمام مراحل کار به‌صورت تخصصی و با استفاده از بهترین ابزار مورد نیاز انجام گرفته است و البته اقدامات دیگری نیز به اجرا درآمده است.
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرستان‌های کنگاور، پاوه و هرسین نیز با ظرفیت مجموع 23 هزار مترمکعب امسال وارد فاز بهره‌برداری شده است، خاطرنشان کرد: تمام این طرح‌ها بیش از 70 درصد پیشرفت دارد.
کیاور 15 خرداد ماه الی یکم مهر ماه را زمان اوج مصرف آب در سال و در فصل گرما بیان کرد و از شهروندان خواست تا اقدام به آبیاری فضای سبز نکنند و از مصرف بی‌رویه آب با اقداماتی همچون استحمام طولانی، آب‌پاشی کوچه و حیاط و شستن خودرو و فرش خودداری کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار