استانداری کرمانشاه:
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از رایزنی برای افزایش 2 برابری میزان تسهیلات بانکی در بخش حقیقی و حقوقی در سفر رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۲۴۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 20 June 2016
به گزارش تابناک کرمانشاه محسن دارابی در کرمانشاه در مورد سفر رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه، اظهار کرد: 2 هزار و 418 میلیارد تومان تسهیلات نیاز داریم و با توجه به تفکیک بخشی، تفکیک بانکی انجام شده است.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از وجود 36 ردیف کمک‌های فنی و اعتباری خبر داد و تصریح کرد: این میزان معادل 11 هزار میلیارد تومان است و 6 درصد بیشتر که معادل 700 میلیارد تومان است از این محل به استان اختصاص می‌یابد.
 وی با اشاره به برگزاری کارگروه توسعه سرمایه‌گذاری در سفر رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه، عنوان کرد: مشکلات بخش نمایشگاهی، صنعتی، واحدهای راکد، ریزگردها، سود بالای تسهیلات بانکی و مشکلات کشاورزان در این سفر مورد بررسی قرار می‌گیرد.
دارابی با اشاره به اینکه بانک‌ها در استان‌ها اختیارات چندانی برای ارائه تسهیلات ندارند، بیشترین اختیارات را مربوط به بانک ملی بیان کرد و افزود: این بانک در بخش حقیقی 15 میلیارد ریال و در بخش حقوقی 50 میلیارد ریال را می‌تواند بررسی کند که تلاش می‌کنیم در سفر رئیس‌جمهور این میزان به 2 برابر افزایش یابد.
این مسؤول با بیان اینکه این میزان در بخش سرمایه در گردش است و در حالت کلی تلاش می‌کنیم به چهار برابر افزایش یابد، اضافه کرد: نرخ سود تسهیلات برای واحدهای تولیدی به نرخ زمان پیمان باید تقسیط شود و اخذ آن به نرخ روز به ضرر واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار