مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه:
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه گفت :سامانه جامع الکترونیک ثبت اسناد و املاک راه اندازی شد، این اقدام همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های استان نیز انجام شد
کد خبر: ۲۴۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 21 June 2016
 












به گزارش تابناک کرمانشاه محمد ناصر دالوندی در نشست خبری که ظهر امروز در اداره کل ثبت اسناد کرمانشاه برگزار شد، از ثبت ۳۸۸ هزار سند معاملات و عقود در دفاتر اسناد رسمی استان طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته ۴۲ هزار و ۵۴۹ مورد اسناد حدنگار صادر شد.
دالوندی گفت: در مجموع برای منابع ملی موجود در استان یک میلیون و 700 هزار سند صادر شده و هم‌اکنون نیز 30 هزار هکتار بدون سند در استان وجود دارد که در صورت صدور سند کل استان دارای سند منابع ملی است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین اسناد منابع ملی در شهرستان کرمانشاه صادر شده است افزود: در طول سال گذشته 8 هزار جلد سند منابع ملی در استان صادر شده است 
وی ادامه داد: سال گذشته ۱۸ هزار و ۲۴۹ فقره ازدواج و ۴ هزار و ۹۲۰ فقره طلاق در استان کرمانشاه ثبت شد همچنین ۶۱ هزار و ۷۳۳ مورد استعلام دفاتر اسناد رسمی  نیز پاسخ داده شد.
 دالوندی با اشاره به صدور بیش از 42 هزار سند تک برگی یا کاداسری در طول سال 94 عنوان کرد: در این مدت 2996 سند مسکن مهر و 2967 سند مربوط به قانون تعیین تکلیف اراضی صادر شده است.
وی از صدور 1521 سند قانون ساماندهی خانه‌های روستایی در طول سال گذشته خبر داد و افزود: 4172 سند املاک دولتی در طول سال 94 صادر شده که آمار قابل توجهی از صدور سند در زمینه املاک دولتی است.  
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه با اشاره به صدور 118 سند موقوفه در سال 94 افزود: در طول سال گذشته 61 میلیارد تومان از مطالبات بانکها وصول شده که مبلغ قابل توجهی است.
دالوندی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 3000 پرونده تشکیل شده است گفت: در این مدت 1138 مورد شرکت تعاونی و مؤسسه تجاری به ثبت رسیده و تغییرات در ثبت 5000 شرکت نیز انجام شده است. وی از پاسخ‌گویی به 61 هزار استعلام در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: 37 هزار معامله در بانک جامع املاک در این مدت به ثبت رسید و 388 هزار سند مربوط به معاملات و عقود تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده است.  .
 مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه از راه‌اندازی سامانه جامع الکترونیک ثبت اسناد و املاک خبرداد و گفت: آخرین ثبت و تحریر دفاتر اسنادی به شیوه سنتی با بیش از 90 سال قدمت کاری امروز به کار خود پایان داده و از فردا شیوه جدید ثبت اسناد جایگزین می‌شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار