کد خبر: ۲۵۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 26 June 2016
به گزارش تابناک یزد،مسئول قرنطینه و امور بین الملل اداره کل دامپزشکی استان یزد اعلام کرد: به منظور رصد حمل کالا، شفاف‎‎سازی و جلوگیری از قاچاق محموله‎‎های دامی، سامانه یکپارچه قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان به سامانه بارنامه برخط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎‎ای متصل شد.

 "نرگس حسینی" با اعلام این خبر، تصریح کرد: تقاضا برای دام و فراورده‌‌های خام دامی می تواند موجب سوء استفاده ی افراد سودجو شود و زمینه‌‌ی قاچاق این محصولات را فراهم آورد لذا با عنایت به این معضل و به منظور رصد حمل محصولات و شفاف‎‎سازی و جلوگیری از قاچاق محموله‎‎های دامی، سامانه‌‌ی یکپارچه قرنطینه‌‌ی اداره کل دامپزشکی استان یزد هماهنگ با سایر نقاط کشور به سامانه‌‌ی بارنامه برخط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای متصل شد.

وی اظهار کرد: در کشور حدود 300 قلم کالا از جمله دام زنده، گوشت دام و طیور، نهاده‎‎های دامی، دارو ها و سموم دامی وجود دارد که سازمان دامپزشکی مجوز حمل و نقل آن را صادر می‎‎کند؛ به همین دلیل می‎‎توان  از این ظرفیت در جهت کنترل قاچاق این کالاها بهره برد.

حسینی غنوان کرد: زمینه‌‌ی اجرایی کردن این مهم از طریق انتقال اطلاعات میان دستگاه‌‌های مرتبط با حوزه دامپزشکی و همکاری و تعامل این دستگاه‌‌ها و هویت‎‎دار کردن دام فراهم شده است که با اتصال سامانه‎‎ی یکپارچه‎ی قرنطینه‎ی ادارات دامپزشکی به سامانه بر خط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای به صورت مناسبی به اجرا درخواهد آمد.

وی تصریح کرد: هر مجوزی که برای دام و فراورده‎های دامی داخلی، صادراتی و وارداتی صادر می‎‎شود به این سامانه مرتبط شده است و در نتیجه قبل از صدور بارنامه، اخذ مجوز  دامپزشکی ضروری خواهد بود.

حسینی در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این طرح در کنار جلوگیری از قاچاق دام و فراورده‎‎های دامی، شاهد ارتقای سطح بهداشتی حمل و نقل این محصولات در سطح کشور باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار