کد خبر: ۲۵۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶ 10 July 2016
مراسم «شعر برای رود تجن» در پارک ملل شهرستان ساری با حضور شاعران و هنرمندان مازندرانی برگزار شد.

ظهر امروز طرح تابستان شاد همراه با مراسم «شعر برای رود تجن» در پارک ملل این شهرستان برگزار شد.

دبیر کمیته هنری ستاد تابستان شاد در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه در کمیته هنری تابستان شد هفت برنامه انجام می‌شود، گفت: 30 شمع برای دلگرمی و روشنی دادن به مسیر رودخانه تجن با وجود این همه آلودگی راه خود را ببیند و در این تاریکی به دریا برسد، روشن شد.

* مردم از شیشه هنر طبیعت را شفاف‌تر می‌بینند

علی حسن‌نژاد با بیان اینکه هنر می‌تواند صدای بلندتر و موزون‌تری برای انعکاس مسائل مختلف باشد و به‌ویژه هنرمندان می‌توانند نماینده خوبی برای بازتاب آه و ناله و یا زیبایی طبیعت باشند، اظهار کرد: مردم از شیشه‌ای به اسم هنر، طبیعت را رساتر و شفاف‌تر می‌بینند و می‌تواند مفید باشد.

وی با بیان اینکه صدای یک هنرمند صدای رساتری است چون کلمه، قلم، فیلم و ... را در اختیار دارد، افزود: نیازمند برگزاری بیشتر این برنامه‌ها در بین مردم هستیم تا شاهد پویایی هرچه بیشتر در بین نسل جدید جامعه باشیم.

دبیر کمیته هنری ستاد تابستان شاد ساری بیان کرد: برنامه‌ها برای مخاطبان سیار و درگذر باید در مناطقی مانند پارک برگزار شود که مردم با هدف‌های مختلفی وارد می‌شوند و بخشی از بازتاب هنر این سرزمین را ببینند.

حسن‌نژاد گفت: با رعایت احترام هنرمندان، می‌توان آنها را در برنامه‌های اینچنینی به میان مردم آورد.

 

*بهترین راه فرهنگ‌سازی هنر است

مسؤول انجمن شعر ساری در این باره به فارس گفت: در بخش ادبیات و شعر، شاعران بزرگ و قدرتمندی داریم که برای مردم ما ناشناخته هستند.

مرصاد فولادی با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم از شاعران حمایت کنیم تصمیم گرفتیم بخشی از برنامه‌های شاعرانه را در میان مردم اجرا کنیم، اظهار کرد: مردم مازندران مردم شعرپسندی هستند و ادبیات مازندران با شعر است.

وی عنوان کرد: مردم باید با شعر بیشتر آشنا شوند و در کنار این موضوع از عوامل طبیعی و اتفاق‌هایی که ویژه استان است، حمایت کنیم.

مسؤول انجمن شعر ساری با بیان اینکه مردم از لحاظ زیبایی به چیزی که زیبا باشد علاقه نشان می‌دهند و این زیبایی فقط در دیدار نیست بلکه در شنیدن است، اضافه کرد: بهترین حالت برای فرهنگ‌سازی این است از راهی وارد شویم که مردم دوست دارند.

فولادی بیان کرد: اگر بتوانیم برای فرهنگ‌سازی حفظ محیط زیست از راه هنر وارد شویم مردم هنرپسند ما علاقه نشان می‌دهند و متوجه نقش هنرمندان و اهالی فرهنگ در پیشگیری از بحران‌های زیست محیطی می‌شویم.

وی با تأکید بر اینکه این برنامه‌ها باید هفتگی، ماهانه و ... انجام تا بین مردم عادی شود، گفت: تاریخ نشان داده عواملی که با هنر و فرهنگ‌سازی به مردم ارائه شده بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

*هنرمندان انتقادات سالم را به مسؤولان منتقل می‌کنند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری نیز به فارس گفت: امروز آمدیم در کنار تجن بگوییم نخواهیم گذاشت رنگ تجن کدر و آلوده شود.

حمیدرضا عشریه با بیان اینکه امروز با حضور هنرمندان شهرستان، کاری اختصاصی در راستای تجن انجام می‌دهیم، اظهار کرد: هر موقع شاهد حضور هنرمندان در مباحث مختلف باشیم تاثیرگذار بوده و موجبات ارتقا و بهبود را در برخی مسائل به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه هنرمندانی که با این نگاه ورود کرده و انتقادات سالم را به مسؤولان منتقل می‌کنند شایسته است با حمایت رو به رو شوند و به کار ادامه دهند، اضافه کرد: رودخانه تجن امروز به دهه‌های گذشته خیلی تفاوت دارد و ورود تکنولوژی و صنعت موجب آلوده شدن رودخانه شده و شاهد از بین رفتن برخی گونه‌های آبزی هستیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری در پایان گفت: برداشت‌های غیراصولی از بستر رودخانه سبب آسیب‌هایی شده و امروز نیازمندیم که تجن مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم گونه‌های آبزی که از بین رفته و یا در آستانه انقراض است را دوباره احیا کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار