سرلشکر رضایی:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت دولت‌های بی‌عرضه و حاشیه‌ساز و امیدوار به آمریکا نمی‌خواهیم بلکه دولتی می‌خواهیم که به سند اقتصاد مقاومتی عمل کند تا در اقتصاد شکست نخوریم .
کد خبر: ۲۶۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 23 July 2016









به گزارش تابناک کرمانشاه سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز (2مرداد) در جمع سپاهیان و بسیجیان اصناف و اقشار استان البرز بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک نهضت است که ابعاد مختلف دارد و نباید خلاصه به چند پروژه بشود، خاطرنشان کرد: نه گفتن به آمریکا، بعد سیاسی و جهاد کبیر اقتصاد مقاومتی است. این نهضت بعد فرهنگی دارد و مبارزه با فساد، تبعیض و پارتی‌بازی باید در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد. نمی‌شود حقوق‌های چند ده‌میلیونی داد و فقر بخشهایی از مردم را نادیده گرفت. مبارزه با اسراف بخشی از این سیاستهاست. توزیع عادلانه فرصتها و مبارزه با بی‌مسئولیتی‌ها در کشور، بعد دیگری از اقتصاد مقاومتی است.
 سرلشکر محسن رضایی: بعد فرهنگی نهضت اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است. تولید هر کالای باکیفیت ایرانی به‌منزله موشکی است که روانه جبهه دشمن می‌شود. خرید کالای ایرانی با استانداردهای سلامت و قیمت مناسب، به فتح بازارهای داخلی و بازارهای منطقه‌ای منجر می‌شود. اقتصاد مقاومتی بعد اقتصادی ویژه‌ای هم دارد. این نیست که روستاها را رها کرد. باید جاده کشید، مدرسه ساخت و درآمدهای مردم روستا را تأمین کرد تا مهاجرت شکل نگیرد. ادامه وضع موجود، اقتصاد مقاومتی نیست. درآمد پایدار برای مردم و آبادانی شهرها و روستاها در این نهضت اهمیت دارد. این‌یک تغییر ریل و یک قیام مانند سقوط رژیم شاه و دفاع مقدس است.
 فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه باید برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی کشور تغییر کند، متذکر شد: باید به همه ابعاد این نهضت توجه کرد. باید مانند جنگ، روی فرهنگ انسانها کار کرد و معارف اخلاقی را در کارخانجات و زمینهای کشاورزی ایجاد کرد. می‌شود با وضو به سر کار رفت.کارفرماها به کارکنانشان مانند فرزند خود نگاه کنند. نگرانم که دولتها بیایند و بروند و اقتصاد ایران متحول نشود. دولت البته با تأخیر و کمی دیر شروع کرد اما امسال کارهایی را دنبال می‌کند و زود است قضاوت قطعی بکنیم و تا پایان سال ارزیابی می‌کنیم.
سرلشکر رضایی با اشاره به اینکه برجام فرصت خوبی بود که بخش اقتصادی بهتر عمل کند اما ضعیف عمل شد، گفت: بخش اقتصادی معطل چند دستور اقتصادی است. کمیته نظارت بر برجام می‌تواند به خاطر عدم تعهدات امریکا و 2 بار نقض تعهدات برجام توسط آمریکا، اعتراض کند و پرونده‌های سنگینی بسازند. باید شکایت کرد و آمریکا را تحت فشار گذاشت. نمی‌شود به امریکایی‌ها برادرانه نگاه کرد. خزانه‌داری امریکا می‌توانست سه بخشنامه برای خودشان، اروپایی‌ها و طرفهای آسیایی ما صادر کند. اگر این دستور عمل موجود بود به اقتصاد ما کمک می‌شد.
استاد دانشگاه امام حسین(ع) افزود: اقتصاد ما از ابتدای انقلاب تاکنون وضعیت عادی نداشته است. یکی از عوامل، تحریم بودن ما است. عامل دیگر، کارشکنی لیبرالها و تکنوکراتها در اقتصاد ایران است و اکنون هم سنگ‌اندازی می‌کنند تا زمینه را برای برگشت امریکا فراهم کنند. هواداران انگلیس، سلطنت‌طلبها و منافقین کارشکنی می‌کنند و یا در تنظیم قراردادها، خرابکاری می‌کنند. باندهایی هستند که مانع برقراری توازن در واردات می‌شوند. حتی در کالاهای تولیدی داخلی، این باندها اعمال‌نفوذ می‌کنند و اختراعات جوانان ایرانی را منوط به مجوزها و گواهینامه‌های آمریکایی می‌کنند. وی افزود: سومین عامل مخرب در اقتصاد ما، سوء مدیریت است. این سوء مدیریت خسارتی بیش از تحریمها و کارشکنی برای ما داشتند. مدیران نباید پشت میز بنشینند. جنگ با پشت میز نشستن حل نشد، اقتصاد هم نمی‌شود. باید به کارخانه‌ها و بازار سرکشی کرد.
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این عوامل موجب شد که از نفوذ سیاستهای نظام در اقتصاد جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه سیاستهای کلی را اجرایی نمی‌کنند و از ورود نیروهای انقلاب در اقتصاد جلوگیری کرده‌اند.  فساد، بیکاری و فقر حاصل این عوارض است. باید سوء مدیریت را در اقتصاد مقاومتی رفع و این سیاستها را از مظلومیت خارج کنیم. باید تمام نکات دیده شود و تحولی اساسی شکل بگیرد. مجلس و دولت باید کمک کنند وگرنه مانند دیگر انقلابها متوقف می‌شویم. ما باید در این مرحله هم با عمل به این ضرورت عبور کنیم. نمی‌توانیم مسامحه کنیم و باید در جایگاه سربازان رهبری مطالبه کنیم.
سرلشکر رضایی با اشاره به اینکه در این سالها، فرصتهای بسیار زیادی را از دست دادیم، اظهار کرد: ما باید در دهه‌های قبل اقتصاد را شکوفا می‌کردیم. کشور نیازمند دولتی کارآمد است. دولت‌های بی‌عرضه و حاشیه‌ساز و امیدوار به آمریکا نمی‌خواهیم بلکه دولتی می‌خواهیم که به سند اقتصاد مقاومتی عمل کند تا در اقتصاد شکست نخوریم و عقبه ما از بین نرود. اقتصاد را باید به نیروهای انقلاب داد تا مانند امنیت و اقتدار بعد از سیصد سال به ایران بازگردانند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
دولت بی عرضه نیست افراد غیر مسءول کامیون کامیون چوب لای چرخ ان میگذارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
دولت بی عرضه نیست افراد غیر مسءول کامیون کامیون چوب لای چرخ ان میگذارند
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
اگرچه قدرتهای استکباری در یک میدان بیرقیب و بیمنازع، چهار اسبه میتازند، اما در دنیا کار به جایی رسیده است که بزرگترین قدرتهای استکباری هم از احساسات معنوی و دینی ملتها میترسند! در مقابل قدرت بیمهار و بیرقیب امریکا، امروز تنها چیزی که ایستاده است و مقاومت میکند و امریکا را میترساند، همین بیداری معنوی انسانهاست. دروغ میگویند که اظهار میکنند ما با اسلام طرف نیستیم؛ دشمن خطرناک اسلام همانها هستند. ملت ما در راه انقلاب، در راه امام، در راه اسلام، در راه مبارزه‌ی با استکبار خونخوار جهانی و قلدرهای دنیا، باید با استقامت باشد، باید هوشیار باشد، باید متحد باشد؛ باید یک لحظه در اتحاد عظیم ملت ایران خدشه و خللی وارد نیاید. هرکدام هرجای کشور که هستید، با هوشیاری و بیداری، وظیفه‌ی اول خودتان را دفاع از اسلام و انقلاب بدانید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
منظور از دولت بی عرضه کدام دولت است؟
عبدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
دولت "کدخداپذیر"است.این خلاف قانون اساسی وسیره امام خمینی ومقام معظم رهبری است.ریاست "شیطان بزرگ"پذیرفتن با استقلال وآزادی و انقلابی بودن درتضادکامل است.
افشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
به نظر من این دولت خیلی خیلی از دولت قبل بهتر است ودر واقع در گرداب سیاست های غلط گذشته گرفتار شده ولی با تمام این حرف ها نمی توانیم این دولت را موفق بدانیم چون ضعف های زیادی دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار