مدیر‌کل آموزش و پرورش کرمانشاه:
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به آمار 83 درصدی نرخ باسوادی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: نرخ باسوادی در دوران ابتدایی در استان 99.5 درصد اعلام شده است در حالی که این رقم در کشور 98.5 درصد است.
کد خبر: ۲۶۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 25 July 2016
  به گزارش تابناک  کرمانشاه به نقل از فارس سلیمان محبی  اظهار داشت: این نشست سه مصوبه را به‌همراه داشت. وی کیفیت بخشی به امتحانات نهایی را نخستین مصوبه این نشست اعلام کرد و گفت: در گذشته نمرات امتحانات نهایی 25 درصد در قبولی کنکور موثر بود و امسال به 30 درصد رسیده است.
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به رشد چهار پله‌ای رتبه استان در حوزه امتحانات نهایی نسبت به گذشته، بیان کرد: با بهره‌گرفتن از ایده‌های صاحبنظران به‌دنبال راه‌کارهایی در راستای رشد و توسعه سیاست‌های کاری آموزش و پرورش استان هستیم.
 وی به افت تحصیلی دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و افزود: مهمترین موضوعی که باعث ترک تحصیل دانش‌آموزان می‌شود، فقر اقتصادی است و این مشکل باید به اطلاع همگان برسد تا با ارائه راهکارهای مناسب این تهدید به فرصت تبدیل شود.
محبی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و جامعه باید در کنار آموزش و پرورش باشند و با نگاهی عمیق و مطالعه علمی موضوع افت تحصیلی فرزندانشان را بررسی کنند.
 وی پوشش تحصیلی دوران ابتدایی را مصوبه دوم این نشست اعلام کرد و ادامه داد: نرخ باسوادی در دوران ابتدایی در استان کرمانشاه 99.5 درصد اعلام شده است در‌ حالی که این رقم در کشور 98.5 درصد است.
 مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه تنها نیم درصد از تحصیل در دوران ابتدایی باز مانده‌اند، گفت: با بهر‌ه‌گیری از توان‌های برخی نهاد‌ها هم‌مانند بهزیستی، امور عشایر و جهادکشاورزی می‌توان پوشش تحصیلی در دوران ابتدایی را به صددرصد برسانیم.
 وی با بیان اینکه اساس و بنیان توسعه در هر کشوری به آموزش و پرورش بستگی دارد، افزود: نرخ باسوادی استان کرمانشاه در مجموع 83 درصد است.
محبی گزارش نهضت سواد‌آموزی استان کرمانشاه را مصوبه سوم در نشست شورای آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: ارتقای رتبه سوادآموزی استان از رتبه 27 کشوری به رتبه هشتم نشان از، پیشرفت‌های صورت گرفته در مجموعه آموزش و پرورش استان کرمانشاه است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار