مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی
طی مراسمی در تالار وحدت نشان عباس کیارستمی در شانزدهمین جشنواره حافظ به شهرام مکری اهدا شد.
کد خبر: ۲۶۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 27 July 2016

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ ابراهیم رحیمی زنگنه، موفقیت هنرمندان شهرام مکری و لقمان خالدی را در شانزدهمین جشنواره حافظ که در تالار وحدت تهران برگزار شد، به ایشان و جامعه هنری تبریک گفت. 
بر پایه این گزارش؛  نخستین نشان عباس کیارستمی در شانزدهمین جشنواره حافظ به شهرام مکری و در بخش بهترین فیلم مستند به لقمان خالدی تقدیم شد. 
شهرام مکری گفت: من برای بخش فیلمنامه این جشن کاندید شده بودم و منتظر دریافت این جایزه بودم اما خوشبختانه دوستان من را لایق دانستند و نشان عباس کیارستمی را به من دادند. عباس کیارستمی به سینمای ایران اعتبار بخشید خوشحالم که اولین نشان کیارستمی در دستم من است.
همچنین لقمان خالدی در بخش بهترین فیلم مستند، برای فیلم «فصل هرس» جایزه مشترک این بخش را دریافت کرد.
لقمان خالدی گفت:  من یکبار دیگر این تندیس را دریافت کردم ساخت فیلم فصل هرس بسیار سخت و دشوار بود، خوشحالم که بعد از روزهای سخت کار در فصل هرس این جایزه را دریافت می‌کنم. خیلی سعی کردیم تا مستند فصل هرس را به مسئولان وزارت ارشاد نشان بدهیم اما متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است.
 گفتنی است؛ شهرام مکری متولد ۲۶ مرداد ۱۳۵۷ کرمانشاه، فیلم‌نامه‌نویس، تدوینگر و کارگردان سینمای ایرانی است.وی فارغ التحصیل سینما با گرایش کارگردانی در مقطع کارشناسی دانشگاه سوره است .
مکری با ساخت فیلم ماهی و گربه توانست جایزهٔ ویژهٔ بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز را در سال ۲۰۱۳ به دلیل «محتوای خلاقانه» از آنِ خود کند.[۲] از دیگر آثار کوتاه و بلند وی می‌توان به : طوفان سنجاقک، محدوده دایره، آندوسی، اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر (۱۳۸۶)، مستند اردک آبی (۱۳۸۸) خام، پخته، سوخته (۱۳۸۹) و ... اشاره کرد که چندین جایزه را برایش به ارمغان آورده است. فیلم کوتاه "خام، پخته، سوخته" در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران موفق به دریافت تندیس جشنواره بهترین فیلم تجربی در بخش مسابقه بین‌الملل گردید. 
وی تاکنون فیلم های؛ طوفان سنجاقک (فیلم کوتاه)،محدوده دایره (فیلم کوتاه)،آندوسی (فیلم کوتاه)،اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر)، مستند اردک آبی، «خام، پخته، سوخته» و ماهی و گربه را کارگردانی کرده است.
همچنین لقمان خالدی زاده، متولد مرداد ۱۳۵۷ کرمانشاه کارگردان، مستندساز، و تدوین‌گر سینما اهل ایران است.
خالدی در ابتدا از انجمن سینمای جوان کرمانشاه ،فیلمسازی خود را آغاز کرد. از مهم‌ترین آثار وی می‌توان به : فیلم کوتاه فوکوس ، مستند و من مسافرم، مستند خصوصی، مستند مشترک مورد نظر، مستند کمی بالاتر، مستند نسا و ... اشاره کرد.
مستند " کمی بالاتر" در بیست و دومین دوره فستیوال فید مارسی موفق به دریافت جایزه اصلی شد.
وی فیلم¬های؛ فوکوس، خصوصی، و من مسافرم، مشترک مورد نظر، کمی بالاتر، نسا و فصل هرس را کارگردانی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار