تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر نه تنها دغدغه اعضا و متقاضیان آن است بلکه خواست بیشتر مردم شهرستان جوانرود به ویژه اجاره نشینانی است که هر ساله باید شش ماه قبل از سال جدید به فکر سر پناهی مناسب باشند.
کد خبر: ۲۶۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 27 July 2016

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اگر پای درد دل هر یک از مستاجران و متقاضیان مسکن مهر بنشینیم، حرف های فراوان و خاطرات تلخی از وضعیت اسف بار اجاره نشینی و رعایت انصاف بسیاری از موجران دارند.

هر چند موجران منصفی هم هستند که یافتن آنها کوچه گردی های هر روزه را می طلبد.

به باور این افراد اگر واحدهای مسکن زودتر تحویل متقاضیان داده شود، شاید در بازار اجاره نشینی تاثیرات موثری داشته باشد.

یکی از اعضای تعاونی مسکن مهر جوانرود ضمن اعتراض به روند تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر در این شهرستان گفت: اکثر متقاضیان به امید خانه دارشدن تمام سرمایه های خود را برای خرید واحدهای مسکن مهر گذاشته اند اما با گذشت چندین سال هنوز صاحب خانه نشده اند.

حسین احمدی می گوید: در چندین نوبت وجوه لازم برای ساخت مسکن مهر توسط متقاضیان پرداخت شد اما هیچگاه از تحویل واحدهای مسکونی خبری نشد و حتی شکایت ثبت نام کنندگان نیز تاکنون به جایی نرسیده است.

یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر جوانرود که خود را خرمی معرفی می کند، می گوید: تاکنون چندین بار اعتراض برای رسیدگی به وضعیت موجود از سوی متقاضیان مسکن مهر صورت گرفته و با مسئولان امر نیز رایزنی و دیدارهایی انجام شده اما هنوز به نتیجه لازم دست پیدا نکرده ایم.

یکی از شهروندان جوانرودی نیز می گوید: به نظر من اگر متقاضیان مسکن مهر سرمایه های خود را در بخش مسکن آزاد سرمایه گذاری می کردند، بهتر از این بود.

حسن مرادی افزود: چرا که متقاضیان با میل و اراده خود و سرمایه کمتر، با کیفیت و دوام بیشتر و موقعیت بهتری می توانستند خانه بسازند.

یکی از اجاره نشینان جوانرودی هم می گوید: اجاره بهای مسکن مهر جوانرود با دیگر شهرستان های استان کرمانشاه قابل مقایسه نیست.

موسی مظفری افزود: تنها چیزی که می تواند بازار مسکن را تعدیل کند، تحویل واحدهای مسکن مهر است.

اعضای هیات مدیره تعاونی های مسکن مهر نیز می گویند: اگر زیر ساخت های مسکن مهر اجرا شوند، ما برای تحویل این واحدها مشکلی نداریم.

مسئوولان دستگاه های خدمات رسان شهرستان جوانرود هم عنوان می کنند: در اجرای زیرساخت های مسکن مهر موانعی بر سر راه وجود دارد که اگر برطرف شوند، زیرساخت های مسکن مهر با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

همچنین نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی بر تسریع در رفع مشکلات مسکن مهر جوانرود تاکید کرد.

شهاب نادری در بازدید از پروژه های مسکن مهر جوانرود گفت: در بسیاری از شهرها مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است اما متاسفانه در شهرستان جوانرود به دلایل مختلفی تاکنون واحدهای مسکن مهر تحویل متقاضیان نشده است.

وی با بیان اینکه مسکن مهر این شهرستان روند رو به اتمام را طی می کند افزود: با توجه به اینکه امسال باید واحدهای مسکن به مردم تحویل داده شوند، تسریع در اجرای زیرساخت های مسکن مهر ضروری است.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: روند اجرای زیرساخت های مسکن مهر جوانرود در بخش فاضلاب 80 درصد، آب 20، گاز 50 درصد پیشرفت داشته و در بخش برق در فاز یک مولوی تاکنون پیشرفتی حاصل نشده است که در این راستا باید اداره راه و شهرسازی و دستگاه های خدمات رسان اهتمام جدی و کافی در اجرایی شدن این پروژه ها را در کوتاهترین زمان ممکن را داشته باشند.

نادری از وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو خواست با توجه به مسایل و مشکلات خاصی که واحدهای مسکن مهر استان کرمانشاه به ویژه شهرستان جوانرود دارند، نسبت به تسریع در پرداخت یارانه و اجرای زیرساخت های مسکن مهر اقدام کنند.

وی تاکید کرد: 70 درصد واحدهای مسکن مهر فاز مولوی شهرستان جوانرود 2 سال است که آماده بهره برداری هستند اما به علت نبود زیرساخت ها همچنان بلاتکلیف مانده اند.

شهرستان جوانرود یک هزار و 600 واحد مسکن مهر دارد که بین 95 تا 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

شهرستان جوانرود با 74 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار