مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمانشاه:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: 140 نفر در 27 رشته به المپیاد استانی مهارت راه یافتند و اواخر هفته جاری به‌صورت عملی با هم به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۲۶۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 28 July 2016
داوود ناصری‌امید با بیان اینکه در 2 سال گذشته به‌صورت کامل اداره‌کل فنی‌ و حرفه‌ای استان کرمانشاه به تعهدهای خود عمل کرده است، اظهار داشت: برخی استان‌ها از تعهدهای آموزشی خود کاسته‌اند در حالی‌که ما سال گذشته 106 درصد تحقق عملکرد را ثبت کرد‌ه‌ایم.
وی به 8.5 میلیون نفرساعت آموزش در بخش خصوصی و دولتی طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در چهار‌ ماه نخست امسال نیز 2 میلیون نفرساعت در بخش دولتی و نزدیک به یک‌میلیون نفر‌ساعت نیز در بخش خصوصی آموزش دیده‌اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه نسبت به سرانه آموزشی بهتر از استان‌های دیگر فعالیت کرده ‌است، بیان کرد: توانسته‌ایم 45 درصد از تعهدات سالیانه را در بازده چهار ماه نخست سال‌جاری انجام بدهیم.
وی، 70 درصد بیکاران استان کرمانشاه را فاقد مهارت دانست و تصریح کرد: ارتقای مهارت اشتغال‌زایی به‌خصوص در مشاغل خانگی که کمک به اقتصاد‌ خانواده‌ها می‌شود، از جمله دستاوردهای اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه است.
این مسؤول به توانمندسازی روستاییان نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته نزدیک به 600 هزار نفر‌ساعت در روستاهای استان، آموزش‌های مهارتی توسط اداره‌کل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان کرمانشاه داده شد.
ناصری‌امید با اشاره به تجهیز 20 کارگاه آموزشی برای ارائه آموزش‌های مهارتی به زندانیان استان، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد میزان بازگشت به زندان افراد زندانی که آموزش‌های مهارتی را دیده باشند کمتر از 2 درصد است.
وی به شرکت در آزمون یک‌صد هزار نفر از کارآموزان فنی و حرفه‌ای استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: آزمون‌های کتبی به‌صورت آنلاین همه‌روزه برگزار می‌شود و  فرایند 6 ماهه دست‌یابی به گواهی‌نامه با الکترونیکی شدن آزمون‌ها به کمتر از 2 هفته کاهش یافته است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان، خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیاز امروز جامعه است.
این مسؤول از برگزاری مرحله استانی مسابقات المپیاد مهارت خبر داد و اظهار داشت: مرحله شهرستانی این المپیاد به‌صورت کتبی برگزار شد و 140 نفر در 27 رشته به مرحله استانی راه یافتند.
ناصری‌امید گفت: این تعداد از افراد در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری با  حضور در کار‌گاه‌های این سازمان به‌صورت عملی با هم به رقابت می‌پردازند و در صورت موفقیت مهر ماه به مرحله کشوری راه می‌یابند. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار