گزارش تابناک از وضعیت نیروهای قراردادی شهرداری؛
بسیاری از کارگران شهرداری منطقه 5 کرمانشاه بیش از 4 ماه است که هیچ گونه حقوقی دریافت نکرده اند و همین عامل باعث دلسردی آنها در انجام وظایف محوله شده است.
کد خبر: ۲۷۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵ 07 August 2016

به گزارش خبرنگار تابناک در کرمانشاه، چند سالی است که امور باغبانی و فضای سبز توسط شهرداری های به شرکتهای پیمانکاری خصوصی واگذار شده است و شهرداری کرمانشاه با این کار به دنبال کم کردن مسئولیت های حوزه مدیریت خود است.

با این وجود پیمانکاران و نیروهای تحت امرشان، با این تفکر که هیچ و یا نهادی بر عملکرد آنها نظارت ندارد، خسارت های بسیاری را بر فضای سبز شهر کرمانشاه وارد می آورند و در حال حاضر نیز بخش اعظمی از فضای سبز کرمانشاه دستخوش این بی مسئولیتی ها شده است.

استفاده از نیروهای کم تجربه و بی مسئولیت در حفظ و نگهداری از فضاهای سبز شهری و درختان، باعث گردیده که بسیاری از سرمایه های این مملکت که به نوعی بیت المال نیز محسوب می شوند با بازگذاشتن شیرهای آب به مدت ساعتها عملا از بین برود.

نیروهای جوانی که توسط این پیمانکاران استخدام شده اند به علت اینکه هر روز و هر دقیقه انتظار اخراج شدن را دارند، از انجام کارهای خود به صورت دقیق و منظم طفره می روند.

یکی از مسئولان آبیاری فضای سبز در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: بسیاری از شهروندان از نحوه نگهداری فضای سبز شهری و آبیاری چمن ها از ما گله مند هستند، ولی آیا این دوستان می دانند که ما بیش از 4 ماه است که هیچ حقوقی دریافت نکرده ایم؟!

این نیروی قراردادی و بهتر است که بگوییم نیروی حجمی که در بلوار ظفر در ساعات شب مشغول آب دادن به چمن ها می باشد، در اعتراض به هدر رفت آب از سوی مردم، می گوید: آبیاری و نگهداری چندین کیلومتر از فضای این منطقه را به بنده محول کرده اند که حتی اگر این مساحت را قدم بزنم نصف روز طول می کشد، حال مسئولان شهرداری از یک سو انتظار دارند کارم را یک شبه انجام دهم و از سوی دیگر هیچ اعتراضی به حقوقهای معوقه خود در این 4 ماه نداشته باشم!!

یکی از این کارگران قراردادی در این باره گفت: حقوق کارکنان و پرسنل شهرداری در کرمانشاه چندین برابر ماست و زحمت آنها بالعکس چندین برابر بنده و دیگر همکارانم کم است، آیا این عدالت است؟!

وی با اشاره به اینکه ما از هیچ مزایا و حقوقی طبق قانون کارگری برخوردار نیستیم، گفت: باید برای وضعیت کارگرانی که در شهرداری در حال "بیگاری" هستند و بیش از حد توان از آنها کار می کشند تاسف خود و کسی هم در این بین نیست که این وضعیت اسفبار را رسانه ای کند و تنها رسانه ای که تاکنون به مشکلات ما گوش داده است، همین خبرگزاری ایلنا می باشد.

تماس های تلفنی خبرنگار تابناک با مسئولان شهرداری و پیمانکار این طرح نیز تاکنون بی نتیجه مانده است، ولی بعید به نظر می رسد که شهرداری کرمانشاه به ویژه شهردار منطقه 5 از این وضعیت اسفبار بی خبر باشند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
مگه کرمانشاه شهردار هم داره ؟؟ ما که نه اسمشو شنیدیم نه می دانیم کیه ؟! احتمالا صبح تا ظهر مشغول امضا کردنه !
اول برای خودم متاسفم که تو این شهر زندگی میکنم و دوم برای شهردار که یه بار تو پیاده روهای اصلی بازار راه نرفته که جدای از کج وماوج بودن هر چند قدم از یه نوع موزاییک استفاده کردن !البته خودم جواب خودمو میدم احتمالا هر چند متر پیمانکارش متفاوته و از حیطه ی وظایف شهردار خارجه !!! این فقط یک نمونه کوچیکه ..تاسف کمه !حالم بهم میخوره ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار