مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه:
مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه با رد آمار آتش سوزی 500 هکتاری در کنگاور، گفت که در جریان آتش سوزی روز جمعه این شهرستان، 90 هکتار از مراتع درجه 2 منطقه سوخته است.
کد خبر: ۲۷۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 13 August 2016
 به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،مراد شیخ افزود: 70 درصد از این مساحت، مرتع کامل و 30 درصد دیگر دارای گونه های درختچه ای و بوته ای تنک بوده است. برخی منابع مساحت آتش سوزی مراتع کنگاور را بیش از 500 هکتار اعلام کرده اند.
شیخ ویسی افزود: این آتش سوزی در روستاهای سرمست و حاجی آباد دهستان قزوینه رخ داد و از ظهر جمعه تا 2 و 30 دقیقه بامداد شنبه ادامه داشت.
به گفته وی، با توجه به وزش باد علاوه بر نیروهای منابع طبیعی شهرستان کنگاور، نیروهای این اداره کل در سنقر و کلیایی، صحنه و هرسین هم از ساعت 14 و 30 دقیقه جمعه پای کار آمدند و در نهایت حریق با کمک سپاه، بسیج، ناجا و نیروهای مردمی مهار شد.
 دلیل اعزام نشدن بالگردمدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در باره دلیل اعزام نشدن بالگرد به منطقه هم عنوان کرد: هشت فروند از بالگردهای سطح کشور از جمله بالگرد هلال احمر کرمانشاه برای مهار آتش سوزی های شیراز و اندیمشک اعزام شده بودند و با توجه به نزدیکی غروب آفتاب امکان استفاده از بالگرد هوانیروز هم نبود.
شهرستان کنگاور با 84 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دارای 50 هزار و 824 هکتار مرتع و جنگل است.
در آخرین آتش سوزی که 15 مرداد در منطقه 'خوشکه' و 'سرائیلان' شهرستان کرمانشاه روی داد حدود 30 هکتار جنگل و مرتع در آتش سوخت. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار