رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: همزمان با تشدید نظارتهای دامپزشکی آبیک ۴۱۱ کیلو گرم فراورده خام دامی غیر قابل مصرف در این شهرستان معدوم شد.
کد خبر: ۲۷۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 14 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مرتضی یعقوبی در گفتگو با خبرنگار مهر از اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر واحدهای تولید، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ماههای گرم سال خبر داد و اظهار داشت: با توجه به آغاز این طرح، گشت‌های نظارت بهداشتی در دو شیفت صبح و شب از کشتارگاهها، مراکز بسته‌بندی، سردخانه‌ها، ناوگان حمل و نقل و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی بازدید و نمونه‌برداری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در فصول گرم سال تشدید نظارتهای بهداشتی دامپزشکی در دستور کار این اداره قراردارد، گفت: در صورتی که محموله‌ها مشکل بهداشتی داشته و نیاز به برخورد قضایی با آنها باشد، این اداره با مراجع قضایی در این زمینه هماهنگ بوده و اقدام‌های لازم صورت می پذیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک با بیان اینکه در چهار ماه ابتدای سال جاری بالغ بر ۷۰۶ کیلوگرم محموله غیرقابل مصرف در این شهرستان شناسایی و معدوم شد، افزود: از این میزان نزدیک به ۴۱۱ کیلوگرم آن در دو ماه خرداد و تیر همزمان با افزایش دمای شهرستان، معدومسازی صورت گرفته است.

یعقوبی با اشاره به قرار گرفتن در اوج گرمای تابستان، تصریح کرد: در فصل تابستان، سرعت فسادپذیری مواد غذایی از جمله فرآورده‌های خام دامی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد، از این‌رو حفظ کامل زنجیره سرد و رعایت دقیق نکات بهداشتی در این فصل اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش اجرای طرح پیش‌سرد کردن گوشت در کشتارگاه‌ها را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در طرح الزامی کردن زنجیره پیش‌سرد، گوشت تولید شده در کشتارگاه باید ۲۴ ساعت در پیش‌سرد قرار گرفته و سپس وارد مراکز عرضه شود که موجب کاهش PH گوشت و از بین رفتن عامل بیماریهای احتمالی مثل تب کریمه خواهد شد.

یعقوبی در پایان از شهروندان خواست علاوه برخرید گوشت مورد نیاز خود از مراکز دارای شرایط بهداشتی عرضه و خودداری از خرید مواد پروتئینی از دوره گردها و مراکز غیر مجاز، توصیه نمود برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نیز حفظ سلامت خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را  با شماره تلفن پیام‌گیر ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار