مشاور عالی استاندار کرمانشاه:
مشاور عالی استاندار کرمانشاه عدم احداث باغ موزه دفاع مقدس در کرمانشاه را یک نقص عمده دانست و گفت: سپاه زمین باغ موزه را مشخص کرده و در حال حاضر احداث آن نیازمند تخصیص اعتبار است.
کد خبر: ۲۷۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 16 August 2016

به گزارش تابناک به نقل از فارس ، جعفر همتی در شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات تدبیر استانداری کرمانشاه با حضور مدیران استانی برگزار شد، اظهار داشت: از سال قبل پیگیری لازم برای احداث 20 یادمان دفاع مقدس انجام شد.
وی با بیان اینکه تعداد یادمان‌های غرب تا حدودی با یادمان‌های جنوب برابری می‌کند، گفت: سال گذشته انتشار 50 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و ایثار و شهادت، چاپ کتاب مناجات نامه شهدا، نصب تصاویر شهدا و برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح شهر انجام گرفته است.
مشاور عالی استاندار کرمانشاه بر لزوم احداث باغ موزه دفاع مقدس، بیان کرد: سپاه زمین باغ موزه را مشخص کرده و در حال حاضر احداث آن نیازمند تخصیص اعتبار است.
این مسؤول عدم احداث باغ موزه دفاع مقدس را یک نقص عمده ذکر کرد و افزود: باید با اختصاص بودجه لازم هرچه سریع‌تر این موزه احداث و تکمیل یادمان‌های دفاع مقدس باید پیگیری شود.
همتی با اشاره به وجود 10 هزار شهید، 20 هزار جانباز و 2 هزار آزاده در استان کرمانشاه، ادامه داد: می‌توان هرجایی که به اسم شهیدی مزین شده تندیس آن شهید را نیز آنجا نصب کرد.
وی بر لزوم به‌کارگیری فرزندان شهدا و ایثارگران در پست‌های مدیریتی تاکید کرد و گفت: مشکل اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگر هنوز حل نشده است
مشاور عالی استاندار کرمانشاه نام‌گذاری کوچه‌ها به نام شهدا و مناسب‌سازی گلزار شهدا را ضروری دانست و اضافه کرد: در برخی روستاهای استان مزار شهدا تا به‌حال مناسب‌سازی نشده است.این مسؤول عنوان کرد: سرکشی مداوم از خانواده شهدا باید در دستور کار قرار گیرد و یکی از فاکتورهای انتخاب مدیران نمونه نیز میزان سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگر باشد.
همتی با بیان اینکه طبق قانون باید حداقل 20 درصد بودجه فرهنگی ادارات به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص پیدا کند، گفت: متاسفانه در بسیاری از ادارات هیچ بودجه‌ای برای این کار اختصاص پیدا نمی‌کند.وی در پایان ساخت تندیس 157 سردار شهید از مجموعه نیروی انتظامی، سپاه و ارتش را مطرح کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار