مدیر کل امور مجلس نهاد کتابخانه های عمومی کشور خبر داد:
مدیر کل امور مجلس نهاد کتابخانه های عمومی کشور از مشارکت ۲۳۵ هزار نفر در ششمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی خبر داد.
کد خبر: ۲۷۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 16 August 2016
به گزارش  تابناک به نقل ازمهر، مرتضی محمد زاده در اختتامیه ششمن جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در کرمانشاه، ضمن تبریک میلاد باسعادت امام رضا (ع) از دست اندرکاران برگزاری جشنواره فرهنگی کتابخوانی رضوی قدردانی کرد
مدیر کل امور مجلس نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: این اقدام فرهنگی ارزشمند در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی تاثیرات چشمگیری داشته است.
محمدزاده در ادامه خاطر نشان کرد: این مسابقات هر ساله به مناسبت سالروز میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) همزمان با دهه کرامت با هدف اشاعه فرهنگ رضوی و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی توسط نهاد کتابخانه ها و با هماهنگی بنیاد فرهنگ بین المللی امام رضا(ع) و وزارت ارشاد اسلامی برگزار می شود.
وی استقبال از این مسابقه فرهنگی در کشور را چشمگیر دانست و بیان کرد: تعداد شرکت کنندگان در این مسابقه نشان دهنده اهمیت مطالعه و علاقه مردم به مطالعه به خصوص مطالعه زندگی ائمه (ع) است.
محمدزاده در خصوص آمار شرکت کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی نیز، گفت:: ۴۰ درصد از شرکت کنندگان از گروه سنی بزرگسالان، ۳۵ درصد نوجوانان و ۲۵ درصد کودکان بودند که حضور ۴۸ هزار کودک در مسابقه نقاشی امام رضا (ع) بسیار امیدوار کننده بود
وی حضور اقشار مختلف مردم در جشنواره را نیز امیدوار کننده خواند و تصریح کرد: در این مسابقات از همه اقشار شرکت کننده داشتیم که در این میان برادران اهل سنت نیز جزو برندگان بودند.
مدیر کل امور مجلس نهاد کتابخانه های عمومی کشور همچنین از شرکت ایرانیان مقیم خارج از کشور در جشنواره خبر داد و افزود: شرکت علاقه مندان در خارج از کشور نشان دهنده این است که امروز حرم امام رضا (ع) فقط زیارتگاه شیعیان و ایرانیان نیست بلکه پایگاهی برای همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان است.
محمدزاده در ادامه یادآور شد: نکته بسیار مهم در این مسابقه، خانواده محور بودن آن بود.
وی تعداد کل شرکت کنندگان جشنواره در کشور را ۲۳۵ هزار و ۳۸۲ نفر عنوان کرد و افزود: ۱۴۲ هزار و ۷۴۱ نفر در بخش مکتوب، ۹۲ هزار و ۶۴۷ نفر در بخش الکترونیک و ۱۰ هزار و ۱۲ خانواده با جمعیت ۳۰ هزار و ۷۲۴ نفر در مسابقه شرکت داشتند.
محمد زاده افزود: ۴۸ هزار و ۵۰۵ نفر نیز در بخش نقاشی (کتاب دوست مهربان کبوترها)، ۶۵ هزار و ۵۳۲ نفر در بخش اعترافات غلامان، ۷۵ هزار و ۴۹۴ نفر در بخش کتاب امام علی بن موسی الرضا (ع) شرکت کردند که از این تعداد ۴۵ هزار و ۲۹۳ نفر حائز نمره کامل در ۳ بخش فوق شده اند که میزان تقریبی حدود ۲ درصد این تعداد است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین مسابقاتی بتواند بر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در خانواده ها بیفزاید و  بتوانیم آن را از سن کودکی در خانواده ها نهادینه کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار