به‌همت حوزه هنری کرمانشاه:
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت: حوزه هنری در نظر دارد در حوزه دفاع مقدس و در بخش‌های مختلف آن شوراهای سیاستگذاری را بنیان‌گذاری کند.
کد خبر: ۲۸۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 18 August 2016
 به گزارش تابناک کرمانشاه- جلسه هم‌اندیشی آزادگان سرافراز کرمانشاهی با مسؤولان و پژوهشگران حوزه فرهنگ و ادبیات پایداری  به‌مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در تالار ماه حوزه هنری شهر کرمانشاه برگزار شد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در این جلسه با بیان اهمیت ویژه تاریخ شفاهی مربوط به آزادگان، فعالیت در این حوزه را ضروری عنوان کرد و گفت: بیان خاطرات آزادگان و ثبت آن به‌عنوان بخشی از تاریخ مقاومت ملت ایران در برابر استکبار راه روشنی برای آینده‌سازان این مرز و بوم است.
عباس سروری با اشاره به اینکه صداقت و پاکی روح آزادگان می‌تواند موضوع و محتوای آثاری ماندگار باشد، گفت: باید گنجینه ارزشمند خاطرات آزادگان سرافراز با اقدامات هنری ماندگار شود، چراکه زبان هنر دارای اثرگذاری بسیاری است.
وی از تشکیل بانک اطلاعات جامع آزادگان با هدف شناسایی و معرفی آزادگان سرافراز خبر داد و متذکر شد: خاطرات این عزیزان در زمان اسارت ویژگی‌های خاصی دارد و خاطرات آنان می‌تواند برای نسل آینده انقلاب اسلامی در حوزه مقاومت و پایداری مؤثر باشد.
سروری خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط باید از ظرفیت‌های موجود به نحو شایسته‌ای در راستای تحقق بخشیدن به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص خلق آثار ماندگار در حوزه دفاع مقدس بهره بگیرند.
به گفته این مسؤول، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در نظر دارد در حوزه دفاع مقدس و در بخش‌های مختلف آن، شوراهای سیاست‌گذاری را بنیان‌گذاری کند تا به تمامی وجوه این اتفاق بزرگ در بهترین شکل پرداخته شود.
گفتنی است، سید رضا موسوی از آزادگان سرافراز استان کرمانشاه که توانسته بود از زندان‌های رژیم بعث عراق فرار کند، در این مراسم به گوشه‌ای از خاطرات خود اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار